![Budowa metra na Woli, fot. ZTM Warszawa](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Luty/26.02/_resampled/ResizedImage330247-metro_Wola.png)
Wentylatory, schody, windy
Dostarczone zostały już niemal wszystkie urządzenia wentylatorów i rozpoczęły się prace przy montażu kanałów wentylacyjnych. W pełni wyposażone są podstacje energetyczne, w których na finiszu są prace podłączeniowe. Na stacjach czekają już na montaż schody ruchome i dźwigi windowe.
1000 metrów torowiska, kilometry kabli
Każdego dnia przybywa również torowiska. Z planowanych 7 kilometrów, wykonane zostało już 1000 metrów docelowej trasy dla pociągów. W korytach kablowych tuneli kładzione są kolejne kilometry kabli. Na budowanym odcinku będzie około 200 km tras kablowych, w których ułożone zostanie aż 553 km kabli.
Kamienne posadzki
Prace na stacjach wkroczyły w etap układania kamiennej posadzki peronów i schodów. Właśnie ułożone zostały pierwsze elementy płyty peronowej i rozpoczynają się prace przy układaniu płyt krawędziowych oraz okładzin schodowych, po których będą poruszali się pasażerowie metra. Do ułożenia jest ponad 9500 m2 różnego rodzaju kamiennych płyt.
Poprawa komunikacji miejskiej
W stolicy, na różnym stopniu zaawansowania, trwa budowa 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra. Najbardziej zaawansowane są prace na Woli oraz Pradze-Północ i Targówku. W lewobrzeżnej Warszawie budowanych jest 3,5 km trasy, a na wschodzie miasta 3,1 km. Na każdym z tych fragmentów są po trzy stacje podziemnej kolei.
Tekst i zdjęcie: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy