Kolejny etap prac na stacji Warszawa Gdańska
Podróżni na stacji Warszawa Gdańska mogą korzystać już z peronu nr 4 i schodów ruchomych. Prace przeszły na kolejny etap. Inwestycja PLK ubiega się o dofinansowanie ze środków POIiŚ.
Na stacji od ulicy Andersa na filarach zamontowana została konstrukcja kładki i schody. Wykonawca przystąpił do budowy szybów windowych. Następnie montowane będzie zadaszenie kładki, co zapewni dobre warunki dojścia do pociągów bez względu na warunki atmosferyczne. Po zachodniej stronie stacji gotowa jest konstrukcja kładki między peronami a ulicami Kłopot i Felińskiego.
Rozbudowa stacji Warszawa Gdańska to przygotowanie do modernizacji warszawskiej linii średnicowej. Przedsięwzięcie zwiększy możliwości Warszawskiego Węzła Kolejowego. Wykonana wcześniej przebudowa odcinka Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska oraz kolejowego Mostu Gdańskiego zwiększyły przepustowość trasy i pozwoliły na lepszą ofertę podróży.
Lepsze możliwości podróży z Warszawy Gdańskiej
Rozbudowa Warszawy Gdańskiej zapewni podróżnym lepsze warunki obsługi na stacji. Od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza będzie zadaszona kładka z zejściami na każdy z peronów. Zainstalowane zostaną windy, które umożliwią lepszą komunikację osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Z przejścia pod torami ruchomymi schodami wjedziemy na perony.
Od zachodniej strony stacji kładka połączy perony oraz ul. Kłopot z ul. Felińskiego. W zadaszonym przejściu będą windy. Podróżni nową drogą skrócą czas dojścia do pociągów. Dzięki kładce będzie również łatwiejsza komunikacja w obszarze dzielnic, przez które przebiega linia kolejowa. Przy kładce będą zamontowane stojaki rowerowe.
Modernizacja stacji jest realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn.: „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”, który ubiega się o dofinansowanie ze środków POIiŚ do 85% wydatków kwalifikowanych.
Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Karol Jakubowski, PKP PLK