Między Bełchowem a Łowiczem zostaną wymienione tory. Sprawny przejazd pociągów zapewnią nowe rozjazdy wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Obecnie składy kursują 100 km/h. Jednak zlikwidowane będą ograniczenia prędkości. Poprawi się przepustowość linii, dzięki czemu z trasy skorzysta większa liczba składów. Inwestycja PLK umożliwi jazdę pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/h, a po wybudowaniu podstacji trakcyjnej w 2022 r. składy pojadą nawet 140 km/h.
Pod koniec maja rozpoczęły się roboty budowlane, które objęły jeden tor na odcinku Bełchów – Placencja. Zdemontowano tam już jedną czwartą torów i podkładów oraz sieć trakcyjną. Rozpoczęła się budowa fundamentów dla ustawiania konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej. Przebudowywany jest pierwszy peron na przystanku Bobrowniki.
W sierpniu prace będą kontynuowane na drugim torze. Modernizacja zakończy się do końca października br.
W trakcie realizacji inwestycji ruch pociągów będzie utrzymany po jednym torze. Jedynie za część składów Przewozów Regionalnych zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.
Prace na odcinku Bełchów – Łowicz realizowane są ze środków krajowych w ramach zadania inwestycyjnego „Wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na szlaku Bełchów – Łowicz Główny w ramach zadania prace na linii kolejowej C-E 20 na odcinku Łowicz Główny – Skierniewice”. Wartość projektu i robót budowlanych wynosi ok. 35 mln zł.
W latach 2020-2021 PLK przeprowadzą kolejne roboty między Łowiczem a Skierniewicami o wartości ok. 40 mln zł. Dzięki temu od 2022 r. czas podróży na trasie Łowicz – Skierniewice skróci się o ok. 10 minut.
Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.