REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Niebawem krótsza podróż między Lublinem a Warszawą

Skrócą się podróże na trasie Warszawa – Lublin. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Wyższą prędkość i bezpieczeństwo przejazdu zapewnił montaż nowoczesnych systemów sterowania ruchem kolejowym i wykonana modernizacja linii.

 

Zdjęcie: A. Znajewska-Pawluk, www.plk-sa.pl
Zdjęcie: A. Znajewska-Pawluk, www.plk-sa.pl

Od marcowej korekty rozkładu jazdy (12 marca) na zmodernizowanej linii kolejowej Otwock – Lublin Główny (LK7) podniesiona zostanie prędkość pociągów do 160 km/h. Najszybszy pociąg PKP IC z Lublina do Warszawy Wschodniej pojedzie w 1 godzinę 42 minuty, to o 17 minut szybciej.

Podniesienie prędkości na linii kolejowej było możliwe dzięki uzyskaniu certyfikacji dla nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Podróżni już korzystają z efektów prac PLK na odcinku z Otwocka do Lublina. W ramach inwestycji zmodernizowano m.in.: tory i sieć trakcyjną oraz 42 przejazdy kolejowo-drogowe na 150 km odcinku linii kolejowej nr 7. Pociągi przejeżdżają sprawniej po 13 nowych i 31 zmodernizowanych mostach i wiaduktach kolejowych. Pasażerowie korzystają z 77 nowych, bardziej komfortowych i wyższych peronów. Wszystkie obiekty zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Lepszy dostęp do kolei w Lublinie zapewnia nowo wybudowany przystanek Lublin Zachodni. Zwiększyło się bezpieczeństwo za sprawą budowy 11 i modernizacji 4 przejść podziemnych.

Prace o wartości 3,5 mld zł, prowadzane są w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I”.

Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą roboty budowlane na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer i prace przygotowawcze do modernizacji odcinka Warszawa Wawer – Otwock. Efektem realizacji projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap II” będzie umożliwienie rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego poprzez budowę czterech torów między Warszawą Wschodnią a Otwockiem. Dzięki temu skróci się czas przejazdu w relacjach dalekobieżnych, wzrośnie przepustowość i więcej składów będzie mogło kursować między Warszawą a Otwockiem i Warszawą a Lublinem. Oznacza to sprawniejsze, bardziej przewidywalne podróże w aglomeracji i na trasach dalekobieżnych.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA