REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Nowe perony w Kolinie i Morzycy

Podróżni na stacji w Kolinie i Morzycy wsiadają wygodniej do pociągów z nowych peronów. Między Dolicami a Kolinem, pociągi bezpieczniej jeżdżą po obu nowych torach. To kolejne efekty wykorzystania przez PLK środków z projektu realizowanego między Poznaniem a Szczecinem.

Zdjęcie: Bartosz Pietrzykowski, www.plk-sa.pl

Na stacji w Kolinie pasażerowie korzystają z drugiego przebudowanego peronu. Również w Morzycy przebudowane perony, które zostały udostępnione podróżnym 7 kwietnia, zapewniają lepszy dostęp do kolei. Wyższe, szersze i dłuższe platformy ułatwiają pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Są one dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Posiadają pochylnie, antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na peronach w Morzycy oraz peronie nr 2 w Kolinie zamontowane zostały nowe wiaty i ławki, które poprawiły komfort oczekiwania na pociąg. Na peronie nr 1 w Kolinie podróżni do czerwca będą jeszcze korzystać z wiaty tymczasowej. LED-owe oświetlenie zapewnia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację podróżnym ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Obok peronów są stojaki na rowery, dzięki którym osoby podróżujące koleją, mogą połączyć dwa ekologiczne środki transportu.

Wygodniejsze podróże koleją między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim

PLK sukcesywnie zwiększają komfort podróży. W blisko 30 miejscowościach na trasie między Poznaniem a Szczecinem pasażerowie wygodniej wsiadają do pociągów z nowych peronów, m.in. w Poznaniu Woli, Kiekrzu, Rokietnicy, Szamotułach, Wronkach, Miałach, Podleścu, Dobiegniewie, Bierzwniku, Słonicach, Choszcznie, Dolicach, Stargardzie, Reptowie i Szczecinie Zdunowie. Modernizacja zwiększy komfort podróży łącznie na 30 stacjach i przystankach.

Na 190 km trasie Poznań – Szczecin, dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym są już gotowe między Poznaniem a Krzyżem, Krzyżem a Dobiegniewem, Słonicami a Dolicami oraz Stargardem a Szczecinem Dąbiem. Obecnie wykonawcy pracują m.in. na odcinku Rębusz – Słonice, Kolin – Stargard oraz stacji Stargard. Poza torami, siecią trakcyjną oraz urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, modernizowane są również obiekty inżynieryjne, takie jak mosty, przepusty i wiadukty (m.in. cztery wiadukty kolejowe w Stargardzie), a także przejazdy kolejowo-drogowe, co wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa nie tylko ruchu kolejowego, ale również drogowego.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA