Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Nowe perony w Krzeszowicach

Od wczoraj, 14 czerwca podróżni korzystają z dwóch przebudowanych peronów na stacji kolejowej Krzeszowice. Dzięki temu wykonawca przystąpi do ostatniego etapu prac przy modernizacji stacji w Krzeszowicach.

   
Nowe perony budowane są z myślą o obsłudze wszystkich pasażerów, również osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Platformy są wyższe, dzięki czemu podróżnym będzie łatwiej wsiąść do pociągu. Duże wiaty skuteczniej będą chronić przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi w trakcie oczekiwania na odjazd. Na peronach pojawią się elektroniczne tablice z informacją dla pasażerów, nowe oświetlenie i nagłośnienie. Wyraźne oznaczenia i nawierzchnia o zróżnicowanej strukturze pozwolą bezpiecznie poruszać się po stacji osobom niedowidzącym. Przejście podziemne będzie wyposażone w windy, które ułatwią dotarcie do peronów.

14 czerwca na stacji w Krzeszowicach zostały oddane do eksploatacji zmodernizowane perony numer 1, o długości 200 m oraz nr 2, o długości 400 m. Zaczną się na nich zatrzymywać wszystkie pociągi obsługujące stację. Pozwoli to wykonawcom przystąpić do ostatniego etapu przebudowy stacji. Prace będą dotyczyć peronu 3, który obecnie służy do bieżącej obsługi podróżnych. Wszystkie prace budowlane na części pasażerskiej stacji w Krzeszowicach zakończą się w przeciągu kilku najbliższych tygodni.

Nowe perony Krzeszowicach są kolejnym efektem przebudowy linii kolejowej z Krakowa do Katowic. Prace na pozostałych odcinkach inwestycji już się kończą. Również 14 czerwca otwarty został nowy przystanek na tej trasie – Kraków Bronowice. Podróżni mogą już korzystać z odnowionych przystanków m.in. w Rudawie i Balinie. Gotowe są stacje w Zabierzowie, Jaworznie Szczakowej i krakowskich Mydlnikach. Komunikację drogową ułatwiają nowe wiadukty m.in. w Krakowie, Jaworznie, Krzeszowicach i Woli Filipowskiej.

Realizowane projekty znacznie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczniejszego i sprawniejszego systemu komunikacji na międzynarodowym korytarzu transportowym E30, który łączy kraje europejskie w spójną sieć kolejową.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” o wartości prawie 2 mld zł jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP PLK
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI