![](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Czerwiec/15/_resampled/ResizedImage600450-stacjaKrzeszowice.png)
14 czerwca na stacji w Krzeszowicach zostały oddane do eksploatacji zmodernizowane perony numer 1, o długości 200 m oraz nr 2, o długości 400 m. Zaczną się na nich zatrzymywać wszystkie pociągi obsługujące stację. Pozwoli to wykonawcom przystąpić do ostatniego etapu przebudowy stacji. Prace będą dotyczyć peronu 3, który obecnie służy do bieżącej obsługi podróżnych. Wszystkie prace budowlane na części pasażerskiej stacji w Krzeszowicach zakończą się w przeciągu kilku najbliższych tygodni.
Nowe perony Krzeszowicach są kolejnym efektem przebudowy linii kolejowej z Krakowa do Katowic. Prace na pozostałych odcinkach inwestycji już się kończą. Również 14 czerwca otwarty został nowy przystanek na tej trasie – Kraków Bronowice. Podróżni mogą już korzystać z odnowionych przystanków m.in. w Rudawie i Balinie. Gotowe są stacje w Zabierzowie, Jaworznie Szczakowej i krakowskich Mydlnikach. Komunikację drogową ułatwiają nowe wiadukty m.in. w Krakowie, Jaworznie, Krzeszowicach i Woli Filipowskiej.
Realizowane projekty znacznie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczniejszego i sprawniejszego systemu komunikacji na międzynarodowym korytarzu transportowym E30, który łączy kraje europejskie w spójną sieć kolejową.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” o wartości prawie 2 mld zł jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP PLK