Podpisana wiosną tego roku umowa z Miastem Stołecznym Warszawa na opracowanie technologii wymiany rozdzielnic, wykonanie projektu wykonawczego i roboty budowlane została zakończona w terminie.
Od marca do października ekipy spółki Trakcja przygotowały projekt i wykonały prace związane z wymianą instalacji wewnętrznej i zewnętrznej obiektu, drzwi technicznych, rozdzielnicy trakcyjnej RST (produkcja Trakcja), czterech szaf odłączników uszyniających (produkcja Trakcja) oraz zmodernizowały system sygnalizacji z tablicą dyspozycyjną.
Nowe rozdzielnice zasilające tory wjazdowe pociągów metra na szlak zabezpieczą ciągłość i skuteczność zasilania oraz wyeliminują opóźnienia już na początkowej stacji metra linii nr 1 (A1 Kabaty) w Warszawie, natomiast szafa odłączników uszyniających będzie zabezpieczać tory podczas konserwacji trasy na tym odcinku.
Stacja techniczno-postojowa Kabaty dołączyła do zmodernizowanej w podobnym zakresie przez Trakcję stacji Kabaty-Imielin-Ursynów (2020 r.) oraz A5 Ursynów (2021 r.). Obecnie spółka prowadzi jeszcze prace modernizacyjne na podstacji A7 Wilanowska.