REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Nowe tory między Szczytnem a Piszem

SUM – specjalna maszyna położyła nowe tory między Szczytnem a Piszem. Nowe perony powstały w Piszu, Rucianem-Nidzie, Szerokim Borze i Kolonii. Inwestycja PLK warta 290 mln zł realizowana jest z POPW 2014-2020.

Prace w Szczytnie, fot. PKP PLK
Prace w Szczytnie, fot. PKP PLK
Perony w Piszu, Rucianem-Nidzie, Szerokim Borze i Kolonii już czekają na pasażerów. Na stacji w Szczytnie widać nową konstrukcję. Wykonawca zamontuje antypoślizgową nawierzchnię i oświetlenie. Budowane są perony w Spychowie, Świętajnie i Jerutach.

Zmodernizowane obiekty zaoferują podróżnym lepszą obsługę. Po przebudowie są wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się także po zmroku. Wygodę umożliwią nowe ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska. Zamontowane zostaną także udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się: pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe.

Pierwszy odcinek linii na ostatniej prostej


Będzie wygodna podróż pociągiem w głąb Mazur. Między Szczytnem a Piszem są już nowe tory. To zasługa SUM-a – specjalnej maszyny do jednoczesnej wymiany elementów, która sprawnie wykonała prace do końca maja. Nowe szyny przytwierdzono do 95 tys. podkładów. Teraz na tor trafia tłuczeń – już użyto 130 tys. ton (to tyle co 6,5 tys. samochodów ciężarowych). Prace na linii jednotorowej wymagały zamknięcia. Obecnie zapewniona jest komunikacja autobusowa.

Wygodnie pociągiem po wakacjach


Zaawansowanie prac pozwala planować, że na przełomie sierpnia i września na trasie Szczytno – Pisz pojadą pociągi. Później w II kwartale 2020 roku oddany będzie odcinek Pisz – Ełk. Na tym dystansie niezbędne są dodatkowe prace – kompleksowa wymiana konstrukcji na dwóch mostach w Piszu i Ełku. Zakres robót określiła specjalnie przeprowadzona ekspertyza.

Szybciej na Mazury


Modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Ełk na odcinku Szczytno – Pisz – Ełk realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Efektem prac będą szybsze i wygodniejsze podróże ze Szczytna do Ełku. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a czas przejazdu w relacji Szczytno – Ełk skróci się o połowę – z ok. 3 godz. do 1,5 godz. Podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2 godz. Skorzystają mieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły. Będzie dobra oferta dla turystów. Inwestycja zapewni łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych miejscowości wypoczynkowych: Ruciane Nida oraz Pisz.

Inwestycja w liczbach:

– 1 nowy przystanek: Pisz Wschodni;
– 4 przebudowane stacje: Szczytno, Pisz, Spychowo, Drygały;
– 14 przebudowanych przystanków, m.in. Nowa Wieś Ełcka, Ruciane-Nida;
– 99 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe;
– 9 przebudowanych mostów i wiaduktów;
– 24 nowych rozjazdów;
– ok. 113 km torów.

Tekst i zdjęcie: Martyn Janduła, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA