Nowe warunki przetargu na KSZR
Zbalansowany podział ryzyka, czy nowe zasady odpowiedzialności kontraktowej to jedne ze zmian wprowadzonych przez GDDKiA w dokumentacji przetargowej na Regionalne Projekty Wdrożeniowe Krajowego Systemu Zarządzanie Ruchem Drogowym.
Pomimo pierwotnie przyjętych założeń, jako odpowiedzialny Zamawiający, podzielając w części przedstawianą argumentację, podjęliśmy decyzje o wprowadzeniu do SIWZ w ramach trwającego przetargu na Regionalne Projekty Wdrożeniowe KSZRD zmian w obszarach, które były wskazywane przez rynek jako krytyczne. Zmiany dotyczą głównie zagadnień podziału ryzyka, zasad odpowiedzialności kontraktowej, wysokości kar umownych, czy optymalizacji części wymagań technicznych.
Co ważne, elementy KSZR są również równolegle realizowane w ramach budowy nowych odcinków dróg w PBDK. Chodzi tu o takie komponenty systemu jak chociażby miejsca punktów pomiarów ruchu, przepusty dla światłowodów i wiele innych. To wszystko pozwala skrócić realizacje pozostałych elementów KSZR takich jak Centralny i Regionalne Projekty Wdrożeniowe.
Tekst i grafika: GDDKiA