Nowoczesny peron dla pasażerów
Oddany do użytku peron nr 2 zapewnia wygodne wsiadanie do pociągów kursujących w stronę centrum Bydgoszczy i Chełmży. Konstrukcja została dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, wyposażona w ścieżki naprowadzające dla osób z dysfunkcjami wzroku, wiatę, ławki, gabloty informacyjne, nowe oznakowanie oraz oświetlenie LED.
Zakończenie tymczasowej komunikacji autobusowej na odcinku Bydgoszcz Wschód – Unisław Pomorski oznacza, że podróżni mogą w pełni korzystać z kolei.
Kolejny etap modernizacji
Prace na przystanku Bydgoszcz Fordon będą kontynuowane. W najbliższym czasie wykonawca rozpocznie przebudowę peronu nr 1 oraz układu torowego. Modernizacja obejmie również sieć trakcyjną, dzięki czemu możliwe będzie mijanie się składów prowadzonych trakcją spalinową i elektryczną. Podobnie jak przed 1997 r., stacja znów będzie mogła obsługiwać pociągi towarowe.
Nowe przystanki i bezpieczniejsza infrastruktura
Dostęp do kolei poprawi także nowy przystanek Bydgoszcz Stary Fordon, budowany przy ul. Fordońskiej. Na trasach Bydgoszcz Fordon – Bydgoszcz Wschód i Unisław Pomorski – Bydgoszcz Fordon wdrażane są nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zwiększają one bezpieczeństwo, m.in. na przejazdach w Dąbrowie Chełmińskiej (droga wojewódzka nr 551) i Strzyżawie (droga krajowa nr 80), gdzie zabudowano nowe rogatki i sygnalizatory. Takie same zabezpieczenia pojawią się na przejściu dla pieszych w ul. Wardyńskiego. Modernizacja obejmuje również wiadukt kolejowy nad ul. Jana Brzechwy.
Harmonogram i finansowanie
Przedsięwzięcie pn. „Budowa mijanki Bydgoszcz Fordon na linii kolejowej nr 209 Kowalewo Pomorskie – Bydgoszcz Wschód” realizowane jest w ramach projektu „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych – etap II”. Wartość robót wynosi ok. 40 mln zł netto, a ich zakończenie zaplanowano na II kwartał 2026 r.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
