REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Nowy przystanek kolejowy w Krakowie

Podróżni mogą już korzystać z nowego przystanku kolejowego w centrum Krakowa – Kraków Grzegórzki. Dzięki inwestycji PLK zwiększyły się możliwości w komunikacji regionalnej i aglomeracyjnej.

Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

Przystanek Kraków Grzegórzki powstał przy nowej estakadzie kolejowej, obok wiaduktu na ul. Grzegórzeckiej. Wraz z wprowadzeniem korekty rozkładu jazdy zaczęły się na nim zatrzymywać pociągi aglomeracyjne i regionalne. Podróżni z nowego przystanku mogą dojechać do wielu miejsc na terenie stolicy Małopolski, oraz m.in. na lotnisko, do Wieliczki, Skawiny, Bielska-Białej i Suchej Beskidzkiej. W przyszłości możliwe będą również podróże do Oświęcimia, Zakopanego, Bochni i Tarnowa. Pasażerom spacer z peronu na Rynek w Krakowie zajmie ok. 10 minut, a na Kazimierz nieco ponad 5 minut. W sąsiedztwie znajdują się również przystanki tramwajowe i autobusowe, które pozwolą na sprawne przesiadki.

– Kończy się jedna z najważniejszych inwestycji w Krakowie ostatnich lat. Budowa nowej kolei umożliwi rozwój stolicy Małopolski i pozwoli na sprawniejszą komunikację w całym regionie. Krakowianie i turyści doceniają dobre zmiany na kolei w aglomeracji stolicy Małopolski – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Na dwa 200-metrowe perony dostać się można przez klatki schodowe i windy. Wyjścia z przystanku zlokalizowano zarówno po stronie ul. Grzegórzeckiej, jak i Berka Joselewicza. Na peronach zainstalowano pełne zadaszenie, oświetlenie w technologii LED, oraz tablice informacyjne zmiennej treści. Oczekiwanie na pociąg ułatwią ławki, a dzięki nawierzchni o zróżnicowanej strukturze i ścieżkom naprowadzającym z przystanku będą mogli korzystać również podróżni o ograniczonej możliwości poruszania się.

– Przystanek Kraków Grzegórzki będzie pełnił bardzo ważną rolę w codziennych podróżach Małopolan, turystów i mieszkańców Krakowa. W ostatnich latach zmieniliśmy oblicze kolei pod Wawelem. Teraz pozytywne efekty naszych wysiłków będą widoczne dla podróżnych – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Budowa przystanku na nowych estakadach kolejowych w centrum Krakowa to jeden z najważniejszych efektów największej unijnej inwestycji transportowej w stolicy Małopolski. Na estakadach PLK przygotowały dodatkowe tory dla pociągów aglomeracyjnych. Na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów pociągi dalekobieżne i przyspieszone będą się poruszać oddzielnymi torami. Zwiększy się szybkość przejazdu przez stolicę Małopolski, a sieć przewozowa zyska dodatkowe możliwości rozwoju. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA