
Bezpieczniej w Łochowie
Dzięki inwestycjom PLK od jesieni 2019 r. mieszkańcy Łochowa korzystają z przejścia pieszo-rowerowego pod torami miedzy ul. Dolną i Al. Łochowską, które zapewnia między innymi bezpieczne dojście do pobliskiej szkoły. Efektem modernizacji trasy Rail Baltica jest dostępniejsza stacja kolejowa: wyższe perony, windy, przejście podziemne do pociągów i na drugą stronę miasta. Drugi wiadukt nad linią Rail Baltica jest budowany w centrum Łochowa.
Wiadukt pomiędzy Łochowem i Jasiorówką zbudowany został za 10,3 mln zł netto, z dofinansowaniem ze środków funduszu CEF „Łącząc Europę”.
Rail Baltica dla podróżnych i mieszkańców
Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa mazowieckiego PLK zaplanowały łącznie budowę 12 bezkolizyjnych przepraw przez tory. Poza inwestycjami w Łochowie, wybudowano już przejście podziemne w Jasienicy Mazowieckiej oraz wiadukty nad torami w Toporze i Małkini. Prace będą jeszcze prowadzone w: Kobyłce – wiadukt i tunel drogowy, Zielonce – tunel drogowy, Tłuszczu – wiadukt drogowy, Mokrej Wsi – wiadukt drogowy, Toporze – przejście pod torami. Bezkolizyjne skrzyżowania budowane są w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne”, współfinansowanego z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość inwestycji to 248 mln zł netto.
12 bezkolizyjnych skrzyżowań na mazowieckim odcinku trasy Rail Baltica, to jeden z projektów realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii ważnej dla europejskiej i krajowej sieci kolejowej. Pasażerowie korzystają już z efektów prac na trasie Warszawa – Czyżew. W ubiegłym roku rozpoczęły się prace na odcinku Czyżew – Białystok, a w sierpniu tego roku rozpoczęła się modernizacja stacji Ełk. Przygotowywane są realizacje na kolejnych odcinkach od stolicy Podlasia do granicy państwa.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl