![Zdjęcie: Rafał Wilgusiak, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2022/Maj/24/_resampled/ResizedImage620465-wiadukt-Skierniewice.png)
Sześcioprzęsłowy ok. 145 m wiadukt nad torami ma jezdnię, chodniki i ścieżkę rowerową. Powstał nowy układ drogowy, w tym dwa ronda w ciągu ulic Zwierzynieckiej i Piłsudskiego w Skierniewicach, oraz jedno rondo pod wiaduktem łączące drogi lokalne i dojazdowe. Nowy układ komunikacyjny ma nowe oświetlenie, ekrany akustyczne, zatoki dla autobusów.
Wiadukt zastąpił przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ulic Zwierzynieckiej i Piłsudskiego.
Wartość inwestycji to 37,1 mln zł. Kwotę w 34,49 mln zł przeznaczyło miasto, połowa z tej kwoty pochodzi z subwencji przyznanej przez Ministerstwo Infrastruktury. PLK dołożyły ok. 4,11 mln zł.
Bezpieczniej na skrzyżowaniu dróg i torów
Budowa wiaduktu drogowego nad torami w Skierniewicach wpisuje się w finansowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt poprawy bezpieczeństwa. Celem jest zastępowanie przejazdów w poziomie szyn skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg.
W województwie łódzkim w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości 312,5 mln zł „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” powstanie wiadukt kolejowy w Gałkowie. Do programu zakwalifikowała się budowa wiaduktu kolejowego w Andrespolu.
W całym kraju projekt obejmuje budowę 25 obiektów, w tym: 12 wiaduktów kolejowych, 10 wiaduktów drogowych, 2 przejścia dla pieszych pod torami i 1 wiadukt pieszo-rowerowy.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl