31 grudnia 2019 r. bydgoski Oddział GDDKiA oddał do użytku prawie 15 km odcinek drogi ekspresowej S5 od węzła Bydgoszcz Północ do węzła Bydgoszcz Opławiec. Był to kolejny odcinek drogi S5 oddany w 2019 r.
Zdjęcie: s5aleksandrowo-tryszczyn.pl
W ramach budowy tego odcinka drogi ekspresowej S5 powstały 3 węzły drogowe (Bydgoszcz Północ, Maksymilianowo, Bydgoszcz Opławiec) oraz liczne obiekty inżynierskie, w tym dwa największe obiekty na całej trasie ekspresowej w województwie, czyli ponad 160-metrowy most nad Brdą oraz 227-metrowy wiadukt nad linią PKP w Maksymilianowie. Zrealizowano też przebudowę istniejącej sieci drogowej oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i oświetlenia drogowego. Wykonane zostały urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne.
Warto wspomnieć, że cała prawie 15 km trasa udostępniona została do ruchu kilka miesięcy przed czasem. Pracę na odcinku zgodnie z umową będą kontynuowane do połowy 2020 roku.
Zdjęcie: s5aleksandrowo-tryszczyn.pl
Od 23 grudnia kierowcy mogą korzystać z ponad 25 km odcinka drogi S5 od Jaroszewa do granicy województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego. W ramach budowy 7 odcinka drogi ekspresowej S5 powstały cztery węzły drogowe (Żnin Zachód, Biskupin, Rogowo, Lubcz) oraz 16 obiektów Inżynierskich. Zrealizowano przebudowę istniejącej sieci drogowej oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych oraz oświetlenia drogowego.
Kalendarium 23 lipca 2010 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania dla przebiegu drogi ekspresowej S5. 1 października 2014 r. ogłoszono przetarg na realizację. 12 października 2015 r. podpisano umowy na zaprojektowanie i budowę prawie 130 km drogi ekspresowej S5 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. 1 czerwca 2017 r. Wojewoda Kujawsko-Pomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla odcinka nr 3 (Etap I) Bydgoszcz Północ – Bydgoszcz Opławiec (Maksymilianowo – Bydgoszcz Opławiec). 24 sierpnia 2017 r. Wojewoda Kujawsko-Pomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla odcinka nr 3 (Etap II) Bydgoszcz Północ – Bydgoszcz Opławiec (Bydgoszcz Północ – Maksymilianowo). 31 grudnia 2019 r. udostępniliśmy do ruchu całą trasę główną od węzła Bydgoszcz Północ do węzła Bydgoszcz Opławiec (kilka miesięcy przed terminem umownym). Tekst: GDDKiA O/Bydgoszcz Zdjęcia: s5aleksandrowo-tryszczyn.pl
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Techniczne
Pliki cookies techniczne wykorzystywane są przede wszystkim w celu dostarczania usług świadczonych drogą elektroniczną i są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Techniczne pliki cookies z uwagi na swój charakter nie wymagają zgody Użytkownika i są zawsze aktywne.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Analityczne i Funkcjonalne
Analityczne pliki cookies służą do badania i poprawy jakości świadczonych usług. Tego rodzaju pliki cookies zbierają informacje na temat sposobu w jaki Użytkownicy korzystają z Serwisu. Funkcjonalne pliki cookies umożliwiają zapewnienie większej funkcjonalności i personalizacji Serwisu NBI.com.pl.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!
Marketingowe
Marketingowe pliki cookies umożliwiają dostarczenie treści reklamowych dostosowanych do zainteresowań Użytkownika i są wykorzystywane m.in. w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!