Drogi Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Oferty na budowę mostu w Łęcznej

10 ofert wpłynęło w przetargu na budowę mostu na Wieprzu w Łęcznej w ciągu drogi krajowej nr 82. Wszystkie zmieściły się w szacunkach lubelskiego Oddziału GDDKiA na realizację tej inwestycji.

 

Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/
Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/

Większy i nowoczesny

Nowa przeprawa powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym. Most wybudowany zostanie po lewej stronie obecnego, jadąc od Lublina w kierunku Łęcznej. Będzie szerszy od dotychczasowego, z jezdnią o szerokości 7 m, a po obu stronach powstaną ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 m, zbudowane zostaną też ekrany akustyczne. Odcinek objęty inwestycją ma 455 metrów, przy czym sama długość mostu to ok. 100 m. Nowy obiekt będzie przystosowany do przenoszenia obciążeń do 50 ton.

W przetargu, który ogłoszonym 20 grudnia 2022 roku wpłynęło dziesięć ofert. Najtańsza opiewa na 49,1 mln zł, a najdroższa na ok. 61,4 mln zł. Wszystkie oferty zmieściły się w budżecie, jaki przewidziano na realizację tej inwestycji – ok. 73,1 mln zł.

Oferty wykonawców:   

  1. Primost Południe – 49 107 381,85 zł
  2. Intop Warszawa – 49 179 323,52 zł
  3. konsorcjum Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. (lider) i Swietelsky AG (partner) – 51 180 787,20 zł
  4. Budimex – 52 990 044,84 zł
  5. B4 – 53 485 127,21 zł
  6. konsorcjum Roverpol (lider) i Rover Infraestructuras (partner) – 54 931 800,00 zł
  7. PORR – 55 953 503,02 zł
  8. konsorcjum Mostostal Kielce (lider) i Wolmost (partner) – 56 944 778,84 zł
  9. Strabag – 61 100 971,17 zł
  10. Mosty Łódź – 61 365 479,76 zł

Budżet GDDKiA: 73 025 500 zł

Wszystkie oferty będą teraz sprawdzane, po to by wybrać najkorzystniejszą z nich. Przy wyborze wykonawcy GDDKiA będzie brała pod uwagę cenę (60 proc.), doświadczenie kierownika budowy (20 proc.) oraz deklarowany okres udzielonej gwarancji na całość inwestycji (20 proc).   

Prace jeszcze w tym roku

GDDKiA planuje, że prace budowlane ruszą w tym roku na podstawie wydanej  przez Wojewodę Lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Stary obiekt wykorzystany będzie jako tymczasowa przeprawa na czas prowadzonych robót i zostanie rozebrany po oddaniu do użytku nowego obiektu.

Jest to drugi przetarg na budowę tego obiektu. Poprzedni został ogłoszony jesienią 2021 r., ale został unieważniony, po tym jak firma Budimex odstąpiła od podpisania umowy. Pozostali oferenci również nie byli wówczas zainteresowani realizacją inwestycji i nie wyrazili zgody na wybór ich ofert po tzw. terminie związania.

Źródło: tekst GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI