![Grafika: GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2023/Kwiecień/7/_resampled/ResizedImage620261-S6-Bobolice-Szczecinek.png)
Zestawienie ofert
- Intercor – 1 107 000 000 zł
- Budimex – 1 127 650 470 zł
- Konsorcjum firm: NDI (lider) i NDI Sopot (partner) – 1 158 059 291,42 zł
- Konsorcjum firm: Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) – 1 197 000 000 zł
- Mostostal Warszawa – 1 274 942 545,65 zł
- PORR – 1 280 940 450 zł
- Kosztorys GDDKiA – 1 368 399 824,04 zł.
Terminy i kryteria
Inwestycja będzie realizowana w formule „Optymalizuj i buduj”, a wykonawca będzie miał 10 miesięcy na opracowanie projektów wykonawczych i 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, na realizację robót. Zakończenie realizacji inwestycji zakładane jest w 2026 r.
Złożone w przetargu oferty będą sprawdzane i oceniane zgodnie z kryteriami określonymi w przetargu.
Kryteria oceny ofert:
- 55 proc. cena
- 45 proc. kryteria pozacenowe, w tym:
– 20 proc. wydłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze,
– 20 proc. przedłużenie okresu gwarancji na obiekty mostowe,
– 5 proc zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego.
Ostatni fragment S11 na Pomorzu Zachodnim
Odcinek Bobolice – Szczecinek połączy budowane obecnie odcinki drogi ekspresowej S11 Koszalin – Bobolice (będą gotowe w 2023 roku) i obwodnicę Szczecinka (oddaną do ruchu w 2019 r.). Będzie to ostatni fragment S11 budowany w województwie zachodniopomorskim.
Przygotowanie inwestycji
Decyzja środowiskowa dla drogi S11 na terenie województwa zachodniopomorskiego została uzyskana już w 2011 roku. Dla odcinka Bobolice – Szczecinek dalsze prace przygotowawcze mogły jednak ruszyć dopiero dzięki decyzjom Ministra Infrastruktury z 2017 roku, przyznającym finansowanie na opracowanie dokumentacji. W 2018 roku podpisano umowę z firmą Transprojekt Gdański, o wartości 6 mln zł, na opracowanie Koncepcji programowej wraz z projektem budowlanym. W 2021 roku dokumentacja została zakończona i złożono wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 28 listopada 2022 roku Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję ZRID dla tego odcinka.
Dwa węzły i MOP
Nowa S11 ma być dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na tym odcinku powstaną dwa węzły drogowe: Wierzchowo oraz Szczecinek Północ. Ten ostatni powstanie w miejscu obecnego ronda na północnym końcu obwodnicy Szczecinka. Na południe od węzła Wierzchowo przewidziana jest realizacja pary Miejsc Obsługi Podróżnych. Obiekty te będą posiadały rezerwę pod budowę stacji paliw i restauracji. Przewidziano budowę 26 obiektów mostowych, w tym czterech górnych przejść dla zwierząt.
Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/