
Złożone oferty
Najniższą ofertę, opiewającą na kwotę 233 587 961,76 zł, złożyła firma Budimex. Z kolei najwyższą ofertę (309 600 414,07 zł) złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner). Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji to 424 475 852,67 zł. Wszystkie oferty mieszczą się w naszych szacunkach.
Pełna lista ofert:
– BUDIMEX – 233 587 961,76 zł
– POLAQUA – 239 835 489,69 zł
– Konsorcjum Kobylarnia (lider), Mirbud (partner) – 253 439 975,05 zł
– PORR – 265 052 700,00 zł
– STRABAG – 271 750 642,72 zł
– Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 297 660 000,00 zł
– Konsorcjum Mota-Engil Central Europe (lider), MASFALT (partner) – 297 928 679,00 zł
– Konsorcjum NDI (lider), NDI SOPOT i SP Sine Midas Stroy (partnerzy) – 303 939 458,95 zł
– Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) – 309 600 414,07 zł
Przedstawione oferty zostaną teraz poddane analizie w celu wyboru najkorzystniejszej z nich. Oceniane będą według kryteriów takich jak: cena (60 proc.), okres gwarancji jakości (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.). Trwa analiza złożonych ofert.
S10 Emilianowo – Solec
Odcinek S10 Emilianowo – Solec będzie miał długość 8,64 km. Droga rozpocznie się na wschód od planowanego węzła Emilianowo i prowadzić będzie w kierunku Torunia do Solca Kujawskiego, kończąc się przed planowanym węzłem Solec. W ramach tej inwestycji powstanie również Obwód Utrzymania Drogi oraz nowy węzeł Makowiska.
Omawiany odcinek będzie stanowił szybkie połączenie Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego z Solcem Kujawskim oraz dopełnienie południowego odcinka obwodnicy Bydgoszczy.
S10 Bydgoszcz – Toruń
S10 Emilianowo – Solec to czwarty, a zarazem ostatni odcinek S10 Bydgoszcz – Toruń, dla którego otwarto oferty. Wcześniej, 27 sierpnia, otwarto oferty na odcinek Bydgoszcz Południe – Emilianowo wraz z rozbudową DK25. 3 września otwarto oferty dla S10 Solec – Toruń Zachód, a 13 września otwarto oferty na odcinek Toruń Zachód – Toruń Południe. W ramach czterech przetargów na S10 Bydgoszcz – Toruń wpłynęło łącznie ponad 3200 zapytań.
Droga ekspresowa S10 stanowi jedno z głównych połączeń drogowych Polski i jest elementem transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. W docelowym kształcie S10 połączy Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń, Płońsk, kończąc się na Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Tym samym w przyszłości będzie najszybszą drogą dojazdu ze Szczecina do Warszawy. Odcinek S10 Bydgoszcz – Toruń zlokalizowany jest w sercu województwa kujawsko-pomorskiego i połączy dwa największe jego miasta.
Inwestycja rządowa w miejsce PPP
Początkowo trasa pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem miała powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Jednak w czerwcu 2020 r. Rada Ministrów zwiększyła limit wydatków przewidzianych na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).
Rząd przeznaczy dodatkowo ponad 21 mld zł na realizację Programu, a środki te trafią między innymi na budowę dróg ekspresowych S6 od Koszalina do obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie S10 Toruń – Bydgoszcz, które planowo zrealizować w formule PPP.
Źródło: tekst GDDKiA O/Bydgoszcz, www.gov.pl/web/gddkia-bydgoszcz/