Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Oferty na projekt i budowę S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne

25 kwietnia GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku Tomaszów Lubelski – Hrebenne. W przetargu wpłynęło 8 ofert. Najniższą ofertę złożyła spółka Budimex.

 
Grafika: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Grafika: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
48,5 km drogi ekspresowej S17 w przetargu

To ostatni z ogłoszonych w grudniu 2021 roku przetargów na realizację trzech fragmentów drogi ekspresowej S17 na południe od Zamościa w kierunku przejścia granicznego w Hrebennem. Droga została podzielona na trzy odcinki:
– Zamość Wschód – Zamość Południe (ok. 12,5 km),
– Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (ok. 18,5 km),
– Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,5 km).

Z uwagi na trudną sytuację geopolityczną (wojna w Ukrainie i jej wpływ na gospodarkę) GDDKiA przedłużyła termin składania ofert o ok. miesiąc. Pozwoliło to na dłuższą obserwację sytuacji na rynku budowlanym i optymalne skalkulowanie ryzyk przez wykonawców.

W ubiegłym tygodniu poznaliśmy chętnych do budowy dwóch odcinków między węzłami Zamość Wschód a Zamość Południe, a także Zamość Południe – Tomaszów Lubelski Północ. 25 kwietnia poznaliśmy oferty na realizację „ekspresówki” od Tomaszowa Lubelskiego do Hrebennego.

Oferty


W przetargu na trzeci z ww. odcinków S17 wpłynęło osiem ofert. Cztery z nich zmieściły się w zaplanowanym budżecie na inwestycję, który wynosi ok. 664,8 mln zł. Złożone oferty będą oceniane pod względem trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz terminu realizacji kontraktu (10 proc.).

Złożone oferty w przetargu:
– Budimex – ok. 598 3 mln zł 
– Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret – ok. 603,3 mln zł  
– konsorcjum firm PORR (lider), Antex II (partner) – ok. 624,5 mln zł 
– konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) – ok. 655,6 mln zł  
– Stecol Corporation – ok. 683,1 mln zł  
– konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) – ok. 711 mln zł  
– Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – ok. 713,4 mln zł 
– Mota-Engil Central Europe – ok. 739,5 mln zł  

Nowa trasa

Odcinek Tomaszów Lubelski – Hrebenne będzie liczył ok. 17,5 km. Rozpoczyna się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przecina obecną drogę krajową i przebiega po jej zachodniej stronie. Omija Lubyczę Królewską i dalej przebiega w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego.

Zwycięzca przetargu, przed rozpoczęciem prac budowlanych, będzie musiał wykonać projekt budowlany i uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W tym przypadku decyzję wydaje Wojewoda Lubelski.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI