REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Otwarto oferty na budowę S3 Dargobądz – Troszyn

31 marca 2020 r. otwarto oferty złożone w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S3 na odcinku Dargobądz – Troszyn o długości 16 km. W przetargu wpłynęło 7 ofert.

       
Grafika: GDDKiA O/Szczecin
Grafika: GDDKiA O/Szczecin
                                     Najniższą ofertę na kwotę 679,3 mln zł złożyło konsorcjum: Polbud Pomorze Sp z o.o. (lider), INTOP Skarbimierzyce, INTOP Warszawa oraz PRD NOWOGARD. Najdroższą ofertę na kwotę 851,4 mln zł złożyła spółka PORR. Złożone oferty będą obecnie sprawdzane w celu wybrania tej najkorzystniejszej.

Zaprojektowanie i budowa


Odcinek Dargobądz – Troszyn to jeden z dwóch odcinków realizacyjnych S3 Świnoujście – Troszyn o łącznej długości 33 km. Przetargi na oba odcinki zostały ogłoszone na początku grudnia ubiegłego roku. W ramach zamówienia wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a następnie zrealizują roboty budowlane. Na etap projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19-22 miesięcy (skrócenie tego okresu to jedno z kryteriów oceny ofert). Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Od morza do granicy z Czechami


Odcinek S3 Świnoujście – Troszyn jest niezbędny do ukończenia całej drogi od Bałtyku do granicy z Czechami. Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3, ze względu na skomunikowanie portu morskiego i gazoportu w Świnoujściu.

Dwujezdniowa droga ekspresowa S3 od Dargobądza do Troszyna

Wykonawca wybuduje drogę ekspresową posiadającą po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Odcinek rozpocznie się na wschód od miejscowości Dargobądz, gdzie kończy się odcinek Świnoujście – Dargobądz. Budowa węzła Dargobądz wchodzi w zakres odcinka Dargobądz – Troszyn. Ze względu na parametry techniczne drogi ekspresowej, nowa S3 będzie tylko częściowo wykorzystywać przebieg istniejącej obwodnicy Dargobadza w ciągu drogi krajowej nr 3.

Na wschód od tej miejscowości zlokalizowane będzie obustronne Miejsce Obsługi Podróżnych kategorii II (parkingi, stacja paliw, restauracja). Droga będzie przebiegała w zbliżeniu do obecnej drogi krajowej nr 3 przed Wolinem, wchodząc w obecny przebieg tej drogi. W ramach inwestycji jednojezdniowa obwodnica Wolina będzie rozbudowana do dwóch jezdni, co będzie się wiązało z budową bliźniaczego do obecnie istniejącego mostu przez Dźwinę wraz z estakadami najazdowymi.

S3 będzie skomunikowana z innymi drogami w tym rejonie poprzez węzły drogowe Wolin Zachód i Wolin Wschód. Przy tym drugim węźle będzie zlokalizowany obwód utrzymania drogi ekspresowej. Na wschód od Wolina S3 będzie przebiegała po południowej stronie obecnej drogi krajowej nr 3, włączając się w miejscowości Troszyn w istniejącą obwodnicę Troszyna, Parłówka i Ostromic.

Tekst i grafika: GDDKiA O/Szczecin

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA