![Zdjęcie: Andrzej Szymczyk, www.plk-sa.pl](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2021/Październik/20/_resampled/ResizedImage620465-wiadukt-Radom.png)
Do końca roku przewidziano porządkowanie terenu przy linii kolejowej. Niezbędne do jazdy 160 km/h certyfikaty powinny być uzyskane w 2023 r. – po zamontowaniu nowego systemu sterowania przez Thales w I kw. 2022 i zakończeniu budowy podstacji trakcyjnych przez PKP Energetykę.
Od 29 sierpnia pociągi z Warszawy jadą po dwóch torach na całej trasie do Radomia. Zlikwidowane zostało „wąskie gardło”, czyli jeden tor między Warką a Radomiem. PLK zwiększyły przepustowość trasy i możliwe jest uruchamianie większej liczby pociągów.
W ramach inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudowały w Radomiu trzy nowe przystanki. Radom Stara Wola, Radom Gołębiów i Radom Północny ułatwiają codzienne podróże i poprawią komunikację w regionie. Są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne.
Wartość projektów związanych z przebudową odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl