![Zdjęcie: Robert Stachnik](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Grudzień/24.12/_resampled/ResizedImage300225-PLKporty.png)
![Zdjęcie: Robert Stachnik](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Grudzień/24.12/_resampled/ResizedImage300225-PLKporty2.png)
Na stacji Szczecin Port Centralny pracuje specjalistyczny sprzęt – pociąg sieciowy, który usuwa starą sieć trakcyjną. Wykonawca uzupełnia materiały niezbędne do wykonania kolejnych etapów inwestycji. Na stacji Świnoujście zabierane są stare szyny i podkłady, by w ich miejsce można było ułożyć nowe tory.
Więcej pociągów towarowych dojedzie do portów w Szczecinie i Świnoujściu
W ramach projektu, na stacji Szczecin Port ułożonych zostanie 61 km torów, z czego blisko 5 km na terenie Portu Szczecin. Poziom bezpieczeństwa wzrośnie dzięki przebudowie 12 przejazdów kolejowo-drogowych. Aż 177 rozjazdów, ważnych elementów linii, umożliwiających pociągom zmianę toru. będzie wyposażonych elektrycznego ogrzewanie, co zapewni bezawaryjne działanie urządzeń podczas niskich temperatur.
Na stacji Świnoujście zostanie ułożonych 34 km torów, z czego 2 km na terenie Portu Morskiego w Świnoujściu. Zmodernizowanych zostanie 10 przejazdów kolejowo-drogowych. Wymiana 108 rozjazdów zapewni sprawniejszą obsługę składów towarowych. Zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które zwiększą poziom bezpieczeństwa przewozów. Inwestycja umożliwi kursowanie dłuższych i cięższych pociągów, czyli zapewni rozwój Portu Morskiego w Świnoujściu.
Tekst: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcia: Robert Stachnik