
W trosce o poprawę bezpieczeństwa i sprawności prowadzenia ruchu kolejowego, PLK wprowadziły nowe wytyczne zabezpieczenia miejsca robót wykonywanych na torze zamkniętym podczas prowadzenia ruchu pojazdów kolejowych po sąsiednim torze czynnym ,,Id-18”. Nowo przyjęte zasady mają na celu zapewnienie wyższego poziomu bezpieczeństwa dla pracowników wykonujących prace torowe oraz pociągów przejeżdżających obok prowadzonych prac.
Zgodnie z nowymi wytycznymi, od wykonawców wymagane będzie zastosowanie odpowiednich systemów ostrzegania lub wygrodzeń w rejonie robót. Wytyczne definiują jakie zabezpieczenia techniczne będą wymagane w zależności od prędkości poruszania się pociągów po sąsiednim torze. Zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń umożliwi prowadzenie ruchu obok miejsc prowadzenia robót z prędkościami nawet do 200 km/h.
W ramach nowych wytycznych rozszerzono wykaz sposobów ostrzegania i wygrodzenia o systemy ostrzegania bazujące na danych z systemu ETCS (SOETCS) oraz inne sposoby zabezpieczenia miejsca robót wynikające z wewnętrznych uregulowań PLK.
Dzięki tym zmianom, w trakcie prowadzenia prac inwestycyjnych i utrzymaniowych, możliwe będzie efektywniejsze wykorzystanie dostępnych torów, co przyczyni się do większej przepustowości oraz mniejszego zakłócania regularnego ruchu pociągów.
Nowe wytyczne to kolejny krok w dążeniu do zwiększenia parametrów przepustowości oraz bezpieczeństwa w polskim systemie kolejowym. PLK nieustannie wdrażają innowacyjne rozwiązania, które wpływają na rozwój infrastruktury kolejowej oraz poprawę jakości usług transportowych.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan