![Prace na stacji we Wronkach, fot. PKP PLK](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Sierpień/26.08/_resampled/ResizedImage330247-stacja_Wronki.png)
Na trasie z Poznania do Szczecina coraz wygodniejsze perony
Dla podróżnych zmieniają się stacje Poznań-Wola, Kiekrz, Rokietnica i Szamotuły oraz na przystanki: Pamiątkowo, Baborówko i Pęckowo. Perony zyskają nową konstrukcję i nawierzchnię. Dla podróżnych zamontowane będą ławki, wiaty i system informacji pasażerskiej wraz z jasnym oświetleniem. Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Na ok 50 km odcinku z Poznania do Wronek, układane są nowe tory, montowana jest sieć trakcyjna i modernizowane obiekty inżynieryjne. Pociągi korzystają z jednego toru. Prace zostały tak zaplanowane, że nie wpływają na rozkład jazdy.
Szybciej i bezpieczniej z Poznania do Szczecina
W ramach modernizacji linii E59 Poznań – Szczecin, prace trwają także między Słonicami a Szczecinem Dąbie. Na początku 2020 r planowane jest rozpoczęcie przebudowy między Wronkami a Słonicami.
Efektem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będzie skrócenie czasu przejazdu najszybszych składów z Wielkopolski na Pomorze Zachodnie nawet do 50 min oraz poprawa bezpieczeństwa, większa przepustowość trasy. Inwestycja obejmuje przebudowę 45 peronów na 21 stacjach i przystankach oraz modernizację 48 przejazdów kolejowo-drogowych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania i Lokalne Centra Sterowania w Poznaniu i Stargardzie, zapewnią zwiększenie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”. Wart jest ponad 2,7 mld zł. Współfinansowanie zapewnia instrument Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Przebudowa całej linii planowana jest do końca 2022 r.
Tekst i zdjęcie: Radosław Śledziński, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.