![Wiadukt w Balinie, fot. Przemysław Grzybek](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Kwiecień/29/_resampled/ResizedImage600304-BalinPLK.png)
Na trasie z Katowic do Krakowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowały 10 nowych dodatkowych bezkolizyjnych skrzyżowań. Poza tym 24 wiadukty kolejowe i drogowe są modernizowane. Wszystkie znacząco zwiększają poziom bezpieczeństwa i poprawiają komunikację wzdłuż linii kolejowej. Ostatni nowy obiekt, wiadukt drogowy, budowany jest w Trzebini przy ul. Słowackiego. Zakończenie jest planowane w drugiej połowie 2020 roku.
Od 2019 roku na linii Katowice – Kraków na zlecenie PLK zbudowano cztery nowe wiadukty: w Jaworznie Szczakowej (ul. Bukowska), w Trzebini (ul. Daszyńskiego), w Woli Filipowskiej (ul. Białka) oraz w Krakowie (ul. Rydla).
W 2018 roku oddano wiadukt drogowy w Jaworznie, w dzielnicy Pieczyska, który zastąpił przejazd w ciągu ul. Ks. Mroczka i Sobieskiego. Nowe obiekty zapewniły sprawniejszą i bezpieczniejszą komunikację w Luszowicach i Chrzanowie (między Balinem a Trzebinią) oraz między Ciężkowicami a Balinem.
Zakończenie wszystkich prac na linii Jaworzno Szczakowa – Kraków w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” planowane jest do końca 2020 roku.
Źródło: Katarzyna Głowacka, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.