REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Pociągi wracają na linii Otwocki – Pilawa

Od 30 sierpnia podróżni pojadą pociągiem z Otwocka do Pilawy. To istotne efekty prac na 10 stacjach i przystankach, budowy torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem.

 
Zdjęcie: G. Biega
Zdjęcie: G. Biega
Przejazdy techniczne pociągów między Otwockiem a Pilawą zapowiadają od 30 sierpnia powrót kolejowych podróży.

Lepszy dostęp do pociągów


Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów na 3 stacjach – Otwock, Celestynów i Pilawa oraz 7 przystankach: Śródborów, Pogorzel Warszawska, Stara Wieś, Kołbiel, Chrosna, Zabieżki i Augustówka. Nowe perony mają zamontowane oświetlenie, wyposażane są w wiaty i ławki. Podróże ułatwi czytelne oznakowanie oraz umieszczone w gablotach rozkłady jazdy. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się będą miały do dyspozycji pochylnie. W Celestynowie oraz w Otwocku będą nowe przejścia podziemne, które zapewnią wygodne dojście do pociągów i lepszą komunikację w mieście.

Podróże i prace na trasie Otwock – Pilawa


Jednotorowy odcinek z Otwocka do Pilawy w ramach modernizacji linii Warszawa – Lublin stopniowo staje się trasą dwutorową. Od 30 sierpnia pociągi pojadą po pierwszym z dwóch nowych torów. Na przywrócenie ruchu pozwala zamontowanie 93 rozjazdów. Rozwieszona jest nowa sieć trakcyjna. Zbudowano i zmodernizowano 26 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty. Obok kursujących pociągów, wykonawca będzie kontynuował prace na sąsiednim – drugim torze. Od grudnia pociągi pojadą po dwóch torach na odcinku Otwock – Pilawa. Zwiększą się możliwości podróży w ruchu regionalnym i dalekobieżnym.

Pamiętajmy o pociągach!


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. apelują o zachowanie ostrożności na przejazdach kolejowo-drogowych między Otwockiem a Pilawą. Zachowanie zgodne z przepisami ruchu drogowego zapewni bezpieczne przekroczenie wszystkich skrzyżowań.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA