Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Podpisano umowę na budowę S7 Siedlin – Załuski

1 października 2020 r. GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę 13 km odcinka drogi ekspresowej S7 Siedlin – Załuski. To ostatni z trzech odcinków drogi S7 Płońsk – Czosnów.

  
Zdjęcie: GDDKiA
Zdjęcie: GDDKiA
                         – Budowa S7 będzie prowadzona pod ruchem. Chcemy, żeby kierowcy podróżując nią, odczuwali jak najmniej utrudnień. Dlatego wskazaliśmy wykonawcy, żeby najpierw wybudował układ lokalny, na który przełoży ruch z istniejącej drogi, by w drugiej kolejności rozpocząć prace na trasie głównej – powiedział Tomasz Żuchowski p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Kontrakt


Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm, którego liderem jest Aldesa Construcciones Polska. Umowa o wartości 692,5 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 45 miesięcy od daty jej zawarcia. Najpóźniej 10 miesięcy po zawarciu umowy wykonawca musi złożyć wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Po jej uzyskaniu do czasu realizacji nie wlicza się przerw zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2025 r.

Obowiązki wykonawcy


Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa prawie 13 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7.

Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe – Poczernin i Przyborowice. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

– Dotrzymujemy słowa i uzupełniamy sieć dróg ekspresowych w całej Polsce. Naszym celem jest stworzenie spójnej siatki dróg szybkiego ruchu obejmującej wszystkie regiony naszego kraju. Podpisana dziś umowa przybliża nas do powstania wygodnego i bezpiecznego połączenia drogowego Gdańska z Warszawą –
powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Nowe warunki dla wykonawców


Dla zwiększenia konkurencyjności dajemy wykonawcy możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sam może zdecydować czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną. Wykonawca będzie mógł zastosować technologię, w której się specjalizuje. Niezależnie od ułożonej nawierzchni droga będzie musiała spełniać stawiane przez nas kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne.

Mniej utrudnień dla kierowców


Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót pomiędzy Siedlinem a Załuskami kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Źródło: GDDKiA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI