Droga ekspresowa S19 Jawornik – Lutcza poprowadzona będzie m.in. estakadą o długości ok. 780 m nad istniejącą drogą krajowa nr 19 na filarach o wysokości do 36 m. Estakada przejdzie w dwunawowy tunel o długości niemal 3 km pod górą Kamieniec.
Zakres prac obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 5,2 km, o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym.
W ramach inwestycji powstanie most pełniący funkcję przejścia dla małych zwierząt, MOP Jawornik oraz urządzenia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (BRD).
Charakterystyka terenu
Odcinek drogi ekspresowej S19 Jawornik – Lutcza przebiega przez teren o skomplikowanej budowie geologicznej, składającej się ze zlepieńców, piaskowców i łupków ilastych, charakterystycznej dla fliszu karpackiego. Wykonane w szerokim zakresie rozpoznanie budowy geologicznej podłoża wykazało bardzo zmienne warunki geologiczne wzdłuż projektowanego odcinka.
Tak różnorodna budowa geologiczna oraz ukształtowanie terenu skutkuje występowaniem obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo.