![Przebudowa Mostu Gdańskiego, fot. PKP PLK](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Kwiecień/02.04/_resampled/ResizedImage331248-Most_Gdanski.png)
Równocześnie z rozbiórką rozpoczęły się montaże nowych, wytrzymalszych przęseł. Na placu budowy od strony Wisłostrady nowe elementy były składane i umieszczane na specjalnych konstrukcjach, dzięki którym są transportowane na praską stronę mostu. Obecnie 2 z 9 przęseł są już gotowe i wykonawca przygotowuje się do osadzenia ich na filarach.
Prace przy przebudowie południowej nitki kolejowego Mostu Gdańskiego skupiają się także na wzmacnianiu podpór znajdujących się w wodzie.
Nowy południowy tor kolejowego mostu Gdańskiego wybudowany zostanie do sierpnia br. Odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a składów towarowych z prędkością 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej.
Inwestycja za ponad 75 mln zł realizowana ze środków budżetowych.
Tekst i zdjęcie: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.