REKLAMA
Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Półmetek przebudowy Mostu Gdańskiego w Warszawie

Wykonawca zdemontował 9 starych przęseł kolejowego Mostu Gdańskiego w Warszawie. Nad Wisłą widać już 2 nowe przęsła, które zostaną zamontowane po praskiej stronie. Inwestycja PLK warta jest ponad 75 mln zł.

Przebudowa Mostu Gdańskiego, fot. PKP PLK
Przebudowa Mostu Gdańskiego, fot. PKP PLK
Zdemontowane zostało ostatnie przęsło starego mostu kolejowego nad Wisłą. Od listopada 2018 roku rozebrano 9 stalowych konstrukcji o łącznej wadze prawie 2 tysięcy ton. Do tej operacji wykorzystywano specjalistyczne, ciężkie dźwigi, które na barkach zdejmowały stal z filarów.

Równocześnie z rozbiórką rozpoczęły się montaże nowych, wytrzymalszych przęseł. Na placu budowy od strony Wisłostrady nowe elementy były składane i umieszczane na specjalnych konstrukcjach, dzięki którym są transportowane na praską stronę mostu. Obecnie 2 z 9 przęseł są już gotowe i wykonawca przygotowuje się do osadzenia ich na filarach.

Prace przy przebudowie południowej nitki kolejowego Mostu Gdańskiego skupiają się także na wzmacnianiu podpór znajdujących się w wodzie.

Nowy południowy tor kolejowego mostu Gdańskiego wybudowany zostanie do sierpnia br. Odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a składów towarowych z prędkością 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej.

Inwestycja za ponad 75 mln zł realizowana ze środków budżetowych.

Tekst i zdjęcie: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA