– Ponieważ mamy do czynienia z umową typu „zaprojektuj i wybuduj”, nasi polscy koledzy i koleżanki niezwłocznie rozpoczną prace projektowe. Projekt koncepcyjny musi być gotowy w ciągu zaledwie sześciu miesięcy, w terminie najpóźniej 16 miesięcy po podpisaniu umowy musimy posiadać wszystkie urzędowe pozwolenia na budowę. Przy tak złożonym projekcie niezbędne są wysokie kwalifikacje w zakresie budownictwa kolejowego, perfekcyjnie zgrana praca zespołowa oraz dogłębna znajomość wszystkich lokalnych warunków. Kontrakt potwierdza zatem doskonałą renomę, którą cieszy się PORR w Polsce – podkreśla Karl-Heinz Strauss, CEO PORR AG.
Pełny pakiet robót dla linii kolejowej nr 93
Na 21-km odcinku zostanie poddanych renowacji łącznie 63 km torów oraz 106 rozjazdów, a modernizacji wszystkie instalacje sygnalizacji i sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjna oraz 13 przejazdów kolejowych. Perony na wszystkich stacjach będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ponadto, prace remontowe obejmą 45 obiektów inżynieryjnych, w tym sześć wiaduktów kolejowych.
To już piąty kontrakt realizowany na południu Polski przez PORR S.A. dla PKP PLK. Łączna wartość tych pięciu projektów budowlanych wynosi około 1,2 mld zł.
Autor: PORR S.A.