Wykonawca ponad 13-kilometrowego odcinka pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód (firma Mota-Engil Central Europe) otrzymał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej w grudniu 2016 roku. Prace na dobre ruszyły wiosną 2017 r., a obecnie zaawansowanie finansowe to ok. 76 proc., a rzeczowe ponad 87 proc. Obecnie oprócz prac przy wykonywaniu nawierzchni, betonowej i bitumicznej, trwają prace przy obiektach inżynierskich. Budowane są miedzy innymi przepusty w ciągu obecnej DK17 co wiąże się z trzema krótkimi objazdami. Przed końcem roku ruch wróci na starą drogę, a w przyszłym roku wykonawcy pozostaną prace wykończeniowe, montaż barier energochłonnych, oznakowania oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Kierowcy będą mogli skorzystać z tego odcinka w II kwartale 2019 roku.
Prace na drugim odcinku, niemal dwukrotnie dłuższym (20,2 km), realizowanym przez spółkę PORR rozpoczęły się wiosną 2017 r., po otrzymaniu z końcem marca decyzji ZRID. Obecne zaawansowanie finansowe to ok. 69 proc. a rzeczowe ok. 70 proc. Ułożono już ok. 13 km z planowanych 32 km nawierzchni betonowej (w przeliczeniu na jedną jezdnię). Odcinki bitumiczne na ciągu głównym będą wykonywane w przyszłym roku. Trwają prace przy obiektach inżynierskich, w tym największym z nich – moście na Wieprzu. Już niedługo kierowcy skorzystają z nowego wiaduktu w pobliżu stacji paliw koło Sierskowoli. Po przełożeniu ruchu wykonawca będzie mógł rozebrać dotychczasowy objazd przecinający plac budowy. W tym roku planowana jest jeszcze jedna zmiana organizacji ruchu, na odcinku pomiędzy Parafianką a Strzyżowicami. Kierowcy wjadą na jezdnię ekspresówki co pozwoli na dotychczasowej DK17 zbudować przepust. Oprócz robót typowo drogowych prowadzone są prace związane z budową dwóch miejsc obsługi podróżnych oraz obwodu utrzymania drogi. Planowany termin zakończenia budowy drogi i oddania do użytku to połowa przyszłego roku.
Autor: GDDKiA O/Lublin