Prace na stacji kolejowej Słupsk
PLK podpisały umowę na rozbudowę przejścia podziemnego na stacji Słupsk. Wydłużenie przejścia podziemnego od strony peronów do węzła przesiadkowego (transportowego) to I etap modernizacji stacji. Wartość umowy to 9 mln zł.
Zadanie „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” zrealizuje firma Mosty Gdynia s.c. za kwotę 8,8 mln zł netto. Inwestycja jest dofinansowana ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale br.
Przedłużenie przejścia podziemnego to I etap modernizacji stacji Słupsk. W styczniu br. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację stacji.
Przebudowa stacji Słupsk
Przebudowane zostaną trzy perony. Będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów. Wygodny dostęp do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy z przebudowanego przejścia. Na peronach zostaną zachowane i odrestaurowane zabytkowe wiaty oraz kioski, podkreślające historyczny charakter stacji. Nowoczesny system informacji pasażerskiej ułatwi orientację na stacji, a wyświetlacze poinformują o przyjazdach i odjazdach pociągów.
Nowe Lokalne Centrum Sterowania wraz z systemem sterowania ruchem kolejowym zapewnią sprawne i bezpieczne prowadzenie pociągów. Na Słupi zbudowany zostanie nowy most kolejowy, który umożliwi przeprowadzenie przez rzekę drugiego toru. W Kobylnicy Słupskiej zbudowany zostanie drugi peron, który zwiększy możliwości obsługi podróżnych na trasie Słupsk – Szczecin.
Prace na stacji planowane są w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”, w ramach dwóch perspektyw finansowych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ) oraz Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS). Szacowana wartość prac na stacji to kilkaset mln zł.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl