![Prace na stacji w Zielonej Górze, fot. PKP PLK](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Marzec/18.03/_resampled/ResizedImage330247-Zielona_Gora.png)
Od lutego w Zielonej Górze dostępne jest zmodernizowane przejście podziemne, łączące ul. Towarową z Dworcową oraz 34 metrowa pochylnia pieszo-rowerowa. Tunel zapewnia dogodne dojście do peronów i poprawia komunikację między dzielnicami miasta po obu stronach stacji. Dostęp do przejścia osobom o ograniczonej mobilności zapewnia winda. W maju będzie druga pochylnia. Z myślą o niewidzących i niedowidzących zamontowano specjalne nakładki w alfabecie Braille’a na poręczach.
Zmodernizowana stacja ma nowy peron 1a. Platformy zostały podwyższone, co ułatwia korzystanie z pociągów. Na stacji są windy, oświetlenie, monitoring i system dynamicznej informacji pasażerskiej.
Projekt modernizacji stacji realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy współpracy z Urzędem Miasta w Zielonej Górze. Poprawia obsługę pasażerów na stacji i komunikację w mieście. Inwestycja to tworzenie wygodnego węzła przesiadkowego. W ramach prac poszerzany jest wiadukt kolejowy nad ul. Batorego. Nie będzie „wąskim gardłem” w komunikacji miasta. Umożliwi dwukierunkowy ruchu autobusów i bezpieczne przejścia pieszych. Roboty planowane są do końca sierpnia 2019 r.
Tekst i zdjęcie: Radosław Śledziński, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.