Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Prace na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane

Kolejowe, bezpośrednie połączenia regionalne i dalekobieżne, m.in. z Gdyni, Warszawy i Krakowa ułatwiły podróżnym letnie wyjazdy do Zakopanego. We wrześniu rusza kolejny etap inwestycji PLK na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.

 
Zdjęcie: Józef Syc, www.plk-sa.pl
Zdjęcie: Józef Syc, www.plk-sa.pl
1 września, po wakacyjnej przerwie, ekipy budowlane wracają na kolejową zakopiankę. Rozpocznie się kolejny etap prac między Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem. Roboty w tej fazie – przewidzianej do grudnia br., będą prowadzone głównie w Osielcu, Chabówce, w Skawie oraz na szlaku Szaflary – Biały Dunajec i na stacji Zakopane.

Efektem dalszych prac będą kolejne przebudowane stacje, tj. Osielec, Chabówka, Skawa oraz przystanek Szaflary Wieś. Pasażerowie zyskają dostępniejsze, lepiej przygotowane do podróży perony. Prace obejmują również przebudowę torów, sieci trakcyjnej na stacjach, przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem. Poprawi się sprawność kolejowej zakopianki, wzrośnie poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej.

Trasa kolejowa pod Tatry zmienia się na lepsze


Celem inwestycji na trasie Kraków – Zakopane jest skrócenie czasu podróży pociągiem do stolicy Tatr, zwiększenie dostępności do kolei i komfortu pasażerów oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Szacowany czas jazdy po zakończeniu inwestycji, planowanym na koniec 2023 r. wyniesie nieco ponad 2 godziny.

Spółka PLK, łączy realizację inwestycji na jednotorowej trasie do Zakopanego z zapewnieniem bezpośrednich połączeń koleją w sezonie letnim i zimowym. Dzięki temu podróżni mogą korzystać z dotychczasowych efektów prac i coraz lepszej komunikacji pociągiem pod Tatry. Letnie wyjazdy pociągiem ułatwiło już 21 przebudowanych stacji i przystanków między Skawiną a Zakopanem. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniło już m.in. 125 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.

Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto.

Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów od września


Zakres wielobranżowych prac na jednotorowej trasie do Zakopanego, wymaga nowej organizacji ruchu pociągów i wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej. Zmiany uwzględniono w rozkładzie jazdy.

Od 1 września, na odcinku Kraków – Zakopane będzie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity.

Za składy Polregio, pojadą autobusy na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI