![](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Padziernik/1/_resampled/ResizedImage600338-Andrychow.png)
Inwestycja kolejowa przebiega dynamicznie. Codziennie na trasie pracuje ponad 150 robotników, oraz kilkadziesiąt ciężkich maszyn. Wykonawca przygotowuje nowy tor od Wadowic w kierunku Andrychowa. Na większości trasy już jest ułożony. Ustawiane są nowe konstrukcje sieci trakcyjnej oraz rozprowadzane instalacje teletechniczne. Postępują prace przy budowie przepustów. Wykonawca przed budową musiał zdemontować i wywieźć stare tory i sieć trakcyjną. Przebudowie i wymianie podlegają przepusty, przejazdy kolejowo – drogowe i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Prace na linii 117 na odcinku Wadowice – Andrychów rozpoczęły się w lipcu tego roku.
![](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Padziernik/1/_resampled/ResizedImage600338-PLK.png)
Budowa mijanki w Barwałdzie Średnim zwiększy możliwości sprawnych podróży. Będzie większa przepustowość linii i warunki na uruchomienie dodatkowych pociągów. Przystanek w Barwałdzie Średnim „przesunięty” bliżej miejscowości ułatwi dostęp do kolei. Budowa mijanki planowana jest w marcu przyszłego roku i zajmie ok. 3 mies. Wszystkie prace budowlane zakończą się w połowie 2021 r. Pociągi na zrewitalizowanej linii przyspieszą do 80 km/h. Podróż z Krakowa do Bielska-Białej będzie krótsza. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym dzięki pracom na ponad 40 przejazdach. Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 117 odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Wadowice – granica województwa” (Etap I) o wartości 129 mln zł netto ubiega się o współfinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Źródło i zdjęcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.