REKLAMA
Budownictwo Motoryzacja Wiadomości
4 Minuty czytania

Premiera nowego Subaru Forestera e-Boxer

1 października 2024 r. Subaru Europe, przedstawiciel Subaru Corporation w Europie, ogłosił wprowadzenie na rynek europejski nowego Forestera.

Spis treści

Subaru Forester

Forester jest kluczowym modelem w ofercie SUBARU od czasu premiery jego pierwszej generacji w lutym 1997 roku. W ciągu ostatnich 27 lat nabywców znalazło ponad 5 milionów Foresterów. Obecnie oferowany model jest trzecim najlepiej sprzedawanym Subaru w Europie, a wchodzący na rynek nowy Forester podtrzymuje dziedzictwo niezawodnego w każdych okolicznościach SUV-a wszędołaza w dojrzalszej, bardziej wyrafinowanej postaci.

Forester 2024

Nowy model oferuje ulepszoną dynamikę jazdy po drogach utwardzonych i niezawodną i wydajną jazdę w terenie. Zachowuje on charakterystyczne połączenie stałego symetrycznego napędu na wszystkie koła S-AWD z unikalnym, specjalnie zbudowanym miękkohybrydowym układem napędowym SUBARU e-BOXER i zoptymalizowanym 2,0-litrowym, przeciwsobnym, czterocylindrowym silnikiem wolnossącym z bezpośrednim wtryskiem paliwa i skrzynią biegów Lineartronic.

Subaru Global Platform (SGP) została dodatkowo zoptymalizowana poprzez zastosowanie pełnej integralnej konstrukcyjnie ramy wewnętrznej, szersze zastosowanie kleju strukturalnego i zwiększoną sztywność punktów mocowania zawieszenia. W efekcie uzyskano sztywniejsze i lżejsze nadwozie i znacznie poprawioną dynamikę jazdy. W porównaniu z poprzednim modelem sztywność skrętna szkieletu została zwiększona o 10%.
Nowy, dwuzębnikowy układ wspomagania kierownicy ze zoptymalizowanym zestrojeniem EPS zapewnia bezpośrednie i naturalne wyczucie układu kierowniczego bez opóźnień reakcji, a udoskonalony skok pedału hamulca gwarantuje lepszą kontrolę. Dzięki takim głównym elementom jak przedni wylot powietrza, faktura dolnej pokrywy silnika oraz lotki umieszczone w różnych sekcjach poprawiono aerodynamikę, zapewniając lepszą stabilność jazdy.

Nowy Forester jest standardowo wyposażony w dwutrybowy X-MODE ze wspomaganiem elektrycznym silnika podczas cofania, a także w Hill Descent Control, który maksymalizuje kontrolę i przyczepność na śliskich nawierzchniach lub stromych zboczach. Oferuje szerszy zakres działań dostosowanych do jazdy terenowej z najlepszym w swojej klasie prześwitem 220 mm, wraz z dużymi kątami natarcia, zejścia i rampowym. Utrzymuje dużą ładowność holowniczą – 1870 kg.

Stanowiący standardowe wyposażenie system EyeSight został ulepszony o nową szerokokątną kamerę jednoobiektywową i nowy przedni radar, co znacznie poprawia skuteczność rozpoznawania przeszkód. EyeSight realizuje 15 funkcji (5 nowych, 7 ulepszonych). Wśród nowych po raz pierwszy w SUBARU zastosowano system Emergency Driving Stop, który zmniejsza ryzyko wypadków w sytuacji, gdy kierowca nie może prowadzić pojazdu, np. z powodu nagłego wypadku medycznego.

Standardowo montowany system monitorowania kierowcy Driver Monitoring System (DMS) jest wyposażony w ulepszone i nowo dodane funkcje zwiększające bezpieczeństwo i wygodę.

Nowy Forester zapewnia optymalną widoczność we wszystkich kierunkach dzięki strategicznie zaprojektowanym słupkom i dużej powierzchni przeszklonej, a także nowym funkcjom, takim jak Multi-View Monitor, i światłom LED doświetlającym zakręty, które zapewniają w nocy lepszą widoczność.

Nowy Forester jest standardowo wyposażony w dziewięć poduszek powietrznych, w tym w nową poduszkę powietrzną do fotela kierowcy, która oddziela go od pasażera obok i zmniejsza siłę kolizji między pasażerami lub między pasażerami a obiektami wewnątrz pojazdu.

Nadwozie nowego Forestera zostało znacząco przeprojektowane. Szerszy i bardziej wyrazisty przód ma odważnie ukształtowany grill, który łączy się z cienkimi lampami głównymi i lampami doświetlającymi. Mocno wybrzuszone błotniki i wyraziście widoczna linia boczna podkreślają wyrafinowany styl mocarnego SUV-a, wysoko umieszczona linia tyłu łączy tylne światła, a wygrawerowane na tylnej klapie logo modelu zapewnia bardziej wyrazisty i czysty design. Nowy Forester jest dostępny w 11 kolorach nadwozia, z których 2 są nowe (w tym zupełnie nowy w Subaru kolor River Rock Pearl), oraz z 18- i 19-calowymi kołami.

Stylistyka wnętrza została wzbogacona o listwy 3D, które tworzą mocną poziomą linię w całej kabinie. Płynne kontury biegną od deski rozdzielczej przez wszystkie drzwi, aby podkreślić przestronność wnętrza. Trapezowy przekrój deski rozdzielczej i wykończenia dodatkowo przyczyniają się do wyglądu najwyższej jakości. Wnętrze jest przestronne i wyrafinowane zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Komfort jazdy i funkcjonalność zostały zwiększone dzięki integracji przednich foteli zapobiegających potrząsaniu głową. Zmniejszają one ból pleców i szyi, a także chorobę lokomocyjną podczas długich podróży. Modyfikacje pozwoliły również na zmniejszenie ciśnienia akustycznego w kabinie, hałasu drogowego i hałasu silnika. Ponadto smuklejsze zagłówki i obszar ramion przednich foteli zapewniają lepszą widoczność i dostęp do tylnych siedzeń.

Obszerny bagażnik nowego Forestera pomieści cztery duże walizki (min. pojemność 508 l, maks. – po złożeniu tylnych siedzeń – 1720 l) i jest wyposażony w nowe haki i punkty mocowania, które jeszcze bardziej zwiększają praktyczność i wygodę pojazdu.

Po raz pierwszy w SUBARU elektrycznie unoszona tylna klapa aktywowana jest bezdotykowo – poprzez czujnik ruchu, co dodatkowo ułatwia załadunek i rozładunek bagażnika. Nowy Forester jest wyposażony w nowy 11,6- calowy system informacyjno-rozrywkowy Full HD, który zapewnia jeszcze lepszą obsługę. Aby zminimalizować rozproszenie uwagi kierowcy podczas jazdy zachowano przełączniki fizyczne dla wybranych funkcji. Forester 2025 oferuje także ulepszoną łączność, w tym bezprzewodowy Apple CarPlay i Android AutoTM, jak też ulepszoną nawigację, która teraz obsługuje Apple Maps i what3words. Szybka ładowarka bezprzewodowa o mocy 10 W jest dostępna w środkowej konsoli, a złącza USB typu C i A są dostępne dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń.

Zmiany w skrócie

  • Sztywność podwozia zwiększona o 10% dla poprawy dynamiki jazdy
  • Zoptymalizowany, specjalnie zaprojektowany hybrydowy układ napędowy e-BOXER i stały napęd S-AWD w standardzie
  • Wiodący w klasie prześwit 220 mm i ulepszony system X-MODE
  • Ulepszony system EyeSight z 5 nowymi funkcjami
  • Przeprojektowany wygląd zewnętrzny i wewnątrz pojazdu
  • Poprawiony komfort jazdy zapewniający o 44% mniejsze kołysanie głową i o 39% niższe ciśnienie akustyczne w kabinie
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA