
W ramach inwestycji przebudowane zostanie obecne obejście Lubartowa. Powstanie dwujezdniowa droga, z dwoma pasami w obu kierunkach i rezerwą pod trzeci pas, bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód. Dalej droga ekspresowa S19 pobiegnie nowym śladem, omijając od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 828 powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa węzeł Niemce Południe. Trasa połączy się z istniejącym węzłem Lublin Rudnik na obwodnicy Lublina.
Rozpoczęcie robót planowane jest w drugiej połowie 2022 roku.
S19 na deskach projektantów i w przetargach
Na pozostałych odcinkach S19, od granicy z woj. podlaskim do Lubartowa trwają prace projektowe. Dla odcinka granica woj. podlaskiego – Łosice – granica woj. lubelskiego (ok. 33 km) opracowywane jest Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R). Trwa opracowywanie koncepcji programowej dla odcinków:
– granica woj. lubelskiego – Międzyrzec Podlaski (ok. 11 km),
– obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego (dobudowa drugiej jezdni – ok. 7 km),
– Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski (ok. 22 km),
– Radzyń Podlaski – Kock (ok. 19 km),
– obwodnica Kocka (dobudowa drugiej jezdni – ok. 8 km),
– Kock – Lubartów (ok. 16 km).
W tym roku GDDKiA ogłosiła już przetargi na projekt i budowę czterech odcinków S19 w woj. podlaskim o łącznej długości ponad 60 km: Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód, Białystok Zachód – Księżyno, Księżyno – Białystok Południe oraz Białystok Południe – Ploski.
Źródło: GDDKiA O/Lublin