Przetarg na budowę S7 Modlin – Czosnów
14 sierpnia 2019 r. warszawski Oddział GDDKiA wysłał do publikacji dokumentację przetargową na budowę trzeciego odcinka drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów na odcinku Modlin – Czosnów.
Przetarg na zaprojektowanie i budowę dotyczy trzeciego, blisko 10-kilometrowego fragmentu S7 pomiędzy węzłami Modlin i Czosnów. Ogłoszenie o zamówieniu trafiło do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach. Przetarg na zaprojektowanie i budowę pierwszego, blisko 13-kilometrowego fragmentu S7 pomiędzy węzłami Siedlin (pod Płońskiem) i Załuski zostało ogłoszone 5 sierpnia 2019 r, na kolejny – drugi 12-kilometrowy odcinek od Załusk do Modlina ogłosiliśmy 12 sierpnia 2019 r.
Obowiązki zwycięzcy
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 9,7 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (w kierunku Gdańska) i ścieżkę rowerową (w kierunku Warszawy). Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Nowe warunki dla wykonawców
Budowlanych
Dla zwiększenia konkurencyjności dajemy potencjalnym wykonawcom S7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę.
Mniej utrudnień dla kierowców
Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w zależności do natężenia ruchu.
Harmonogram
– Postępowanie zostanie ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego.
– Termin składania ofert został wyznaczony na 24 września 2019 r.
– Planowane podpisanie umowy z wykonawcą (przy braku odwołań): luty 2020 r.
Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Warszawa