![](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Grudzień/30/_resampled/ResizedImage600337-DK22.png)
W konsekwencji odstąpienia od umowy z poprzednim wykonawcą inwestor, czyli GDDKiA Oddział w Gdańsku, dokonał inwentaryzacji wykonanych prac. Równolegle zarządca drogi uporządkował plac budowy, dokonał wycinki oraz usunięcia wiatrołomów i zakrzaczeń, usunął pozostawione materiały budowlane oraz zabezpieczył miejsca niebezpieczne w sposób umożliwiający jak najmniej uciążliwe prowadzenie ruchu drogowego. Wcześniej, dzięki wykonanej nowej nawierzchni na południowym wiadukcie nad linią kolejową, przywrócono normalny, dwukierunkowy ruch na obiekcie. W grudniu br. wprowadzono kolejne ułatwienia w przejeździe na węźle w Czarlinie – zlikwidowano duże, tymczasowe rondo i umożliwiono przejazd na wprost po kluczowym wiadukcie w ciągu drogi krajowej nr 22 (Starogard Gdański – A1 – Malbork) oraz pod nim na DK91 (Gniew – Tczew). Był to efekt wdrożenia planu awaryjnego zmierzającego do udrożnienia całego węzła drogowego Czarlin.
Tekst: GDDKiA O/Gdańsk
Zdjęcie: Rajmund Kirszestein, GDDKiA