![Plan orientacyjny: GDDKiA O/Kraków](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Lipiec/1/_resampled/ResizedImage600466-DK7Rabka-Chyzne.png)
Zakres przetargu obejmuje wykonanie:
– rozwiązań technicznych,
– analizy i prognozy ruchu,
– oceny wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego,
– analizy wpływu rozpatrywanych rozwiązań na środowisko,
– zestawienia kosztów planowania i finansowania zadania inwestycyjnego,
– analizy kosztów i korzyści wariantów inwestycyjnych,
– porównawczej analizy wielokryterialnej rozpatrywanych opcji.
Zakłada się, iż łączny czas realizacji umowy wyniesie 15 miesięcy od dnia jej zawarcia, przy czym 9 miesięcy trwać będzie opracowanie Studium Korytarzowego oraz 6 miesięcy udzielanie odpowiedzi wykonawcom, którzy będą brać udział w procedurze przetargowej na realizację kolejnego opracowania projektowego (STEŚ-R).
Planowane parametry techniczne drogi:
– klasa techniczna drogi – GP (S),
– prędkość projektowa – 80 km/h (100 km/h),
– prędkość miarodajna –100 km/h (110 km/h),
– przekrój poprzeczny – 2×2,
– szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
– szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m,
– szerokość poboczy gruntowych – min 1,5 m (S: 0,75 – 2,25 m),
– szerokość pasa dzielącego – min. 5,00 m,
– nośność nawierzchni – 115 kN/oś.
Studium Korytarzowe jest podstawowym dokumentem projektowym, przedstawiającym kompleksowo nowe, drogowe zamierzenie inwestycyjne. Jest to pierwsza dokumentacja projektowa, która określa lokalizację pasa (korytarza) terenu pod nową drogę, z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Dokumentacja ta służy inwestorowi do wstępnej oceny sensowności zamierzenia inwestycyjnego i argumentacji za lub przeciw dalszym pracom projektowym.
Źródło: GDDKiA O/Kraków