
Prace związane z budową tego odcinka obejmują: wybudowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni bitumicznej. Obie jezdnie będą miały po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy, a także pas awaryjny. Trasa została zaprojektowana w taki sposób, aby w przyszłości można było dobudować trzeci pas ruchu na każdej z jezdni, bez ingerencji w istniejące obiekty inżynierskie. W ramach przedsięwzięcia powstaną węzły drogowe, przebudowane zostaną wszystkie drogi kolidujące z nową drogą ekspresową, pojawią się także dodatkowe drogi technologiczne, oświetlenie kilkanaście dużych i kilkadziesiąt mniejszych obiektów inżynierskich w postaci: wiaduktów, mostów, przepustów, chodników, ścieżek rowerowych, systemu odwodnienia itp. Droga zostanie także wyposażona w liczne urządzenia ochrony środowiska takie jak: ekrany dźwiękochłonne, przejścia dla zwierząt, urządzenia oczyszczające wodę opadową i liczna roślinność posadzona wokół trasy.
Całe przedsięwzięcie będzie realizowane w systemie „optymalizuj/projektuj i buduj”.
Tekst i mapa: GDDKiA O/Łódź