![Wizualizacja mostu na rzecze Czarnej](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Luty/20.02/_resampled/ResizedImage600338-mostCMK.png)
Po zakończeniu prac, na wszystkich obiektach ułożone zostaną nowe tory. Będą dostosowane do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. Obecnie tor pozwala na jazdę do 160 km/h.
Inwestycja Modernizacja 16 szt. obiektów inżynieryjnych na szlaku Pilichowice – Olszamowice jest realizowana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Prace zaplanowano na lata 2020-2021. Wartość inwestycji to blisko 57 mln zł netto. Finansowanie inwestycji zapewnione jest ze środków krajowych. Umowę z wykonawcą, konsorcjum: INTOP Warszawa Sp. z o.o. (lider) oraz Sarinż Sp. z o.o. podpisano 7.02.2020 r.
Po Centralnej Magistrali Kolejowej z prędkością ponad 200 km/h
Inwestycje PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej skrócą czas podróży. Dostosowują linię do prędkości powyżej 200 km/h i zwiększają poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. W ubiegłym roku PLK zmodernizowały 14 obiektów na szlaku Idzikowice – Opoczno Płd. oraz stację techniczną w Idzikowicach.
Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich prac oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowany jest przejazd z prędkością do 250 km/h.
CMK zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw: świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego.
Tekst i wizualizacja: Izabela Miernikiewicz, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.