![](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Lipiec/15/_resampled/ResizedImage600424-KlodzkoMiasto.png)
Drugi peron i windy usprawnią korzystanie z pociągów. Na przebudowywanej konstrukcji dotychczasowego peronu wykonawca układa nawierzchnię. Kolejno będą montowane segmenty wiaty. Do peronu dojdziemy wygodnie nową pochylnią od strony ul. Lutyckiej i Kościuszki. Już widać jej betonową nawierzchnię. Budowany jest szyb windy. Windy na każdym z peronów znacznie ułatwią dostęp do pociągów podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania. Gruntownie remontowane jest przejście tunelowe. Po wykonaniu odwodnienia i izolacji układana jest nowa posadzka i płytki na ścianach.
Budowane są trzy nowe tory, które będą zelektryfikowane. Już na niektórych odcinkach zamontowano nową sieć trakcyjna. Sprawny przejazd pociągów zapewni 9 rozjazdów. Gruntowny remont przyległego wiaduktu kolejowego nad ul. Kościuszki poprawił sprawność i estetykę obiektu. Kończą się prace w nowej nastawni, z której kolejarze będą prowadzić ruch pociągów. Prace nie wpływają na rozkładowy przejazd pociągów. Wymaga to od wykonawców zachowania szczególnego bezpieczeństwa.
Inwestycja, która już poprawiła podróżnym warunki obsługi, zakończy się w przyszłym roku. Dotychczasowy przystanek Kłodzko Miasto będzie funkcjonował jako stacja, na której pociągi będą mogły kończyć i rozpoczynać swój bieg. Zakres prac na przystanku Kłodzko Miasto został rozszerzony o wzmocnienie terenu, a to wpłynęło na dłuższy czas realizacji zadania.
Wartość zadania „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych” wynosi prawie 60 mln zł (netto). Inwestycja jest realizowana ze środków budżetowych.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Bohdan Ząbek