PLK rozbudowały peron numer 1 na stacji w Kielcach. Nowa konstrukcja została podwyższona i znacznie powiększona. Miejsce w którym zatrzymują się pociągi wydłużono do 460 metrów długości (wcześniej było to 240 metrów). Dzięki temu możliwe są odjazdy z dodatkowego toru, przy którym zatrzymają się pociągi regionalne, jadące w kierunku Skarżyska-Kamiennej, Ostrowca Świętokrzyskiego i Sandomierza. Peron został powiązany z odnowionym budynkiem dworca.
Dzięki inwestycji PLK zwiększył się dostęp do kolei dla podróżnych w Kielcach. Peron jest wyższy, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Nawierzchnia o zróżnicowanej strukturze, ścieżki naprowadzające i winda, którą można się dostać do przejścia podziemnego, ułatwiają komunikację osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Nowe wiaty, ławki i spoczniki poprawiły komfort oczekiwania na pociąg. Tablice informacyjne i nagłośnienie ułatwią orientację na stacji, a jasne oświetlenie zwiększyło poziom bezpieczeństwa po zmroku. Inwestycja PLK objęła również wymianę części torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej na stacji.
Zarządca infrastruktury przygotowuje modernizację pozostałych elementów stacji kolejowej Kielce Główne. Inwestycja obejmie perony i tory. Zmieni się przejście podziemne, a dzięki parkingowi powstaną wygodne warunki do przesiadek pomiędzy środkami lokomocji. Zakres modernizacji określi koncepcja przygotowywana wspólnie z lokalnym samorządem.