Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Rusza przebudowa wiaduktu w Brwinowie

Dzisiaj rozpocznie się przebudowa wiaduktu w Brwinowie. To kolejny etap prac na linii Warszawa – Grodzisk Mazowiecki. W ramach inwestycji przebudowywane są perony, montowane nowe tory, konstrukcje sieci trakcyjnej.

2 lutego o godz. 20:00 rozpoczną się weekendowe prace przy rozbiórce przęsła wiaduktu kolejowego w Brwinowie. Roboty potrwają do godz. 6:00 5 lutego. W ciągu dnia będzie ruch wahadłowy. Zasadnicze prace będą prowadzone od 20:00 do 6:00 – wówczas ruch samochodów będzie wstrzymany. Będzie zapewnione przejście dla pieszych. Kierowcy skorzystają z objazdów przez Milanówek i Parzniew. Zmiany w komunikacji zostały ustalone z miastem. Rozbiórka drugiego przęsła jest zaplanowana w marcu. Zakończenie prac przy wiadukcie planowane jest we wrześniu.


Zmienia się linia kolejowa między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą

Na aglomeracyjnej linii między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą wykonawca zdemontował już 38 km torów i sieć trakcyjną. We Włochach, Brwinowie, Milanówku, Piastowie i Parzniewie widać już ściany nowych peronów. Trwają roboty w przejściach podziemnych. Na szlaku zamontowano wszystkie fundamenty pod nową sieć trakcyjną. Wykonawca dostarczył już ponad 80 km szyn niezbędnych do przebudowy. Jest także ponad 45 tys. sztuk podkładów i 110 tys. ton kruszywa – ilość równa ładowności ok. 2200 wagonów. Do robót wykorzystywany jest ciężki sprzęt około 100 maszyn w tym koparki, dźwigi, betoniarki i samochody ciężarowe.

W Pruszkowie na przełomie lutego i marca wykonawca przystąpi do przebudowy peronu, przejścia podziemnego, wiat i układu torów. Gotowe jest przejście dla pieszych w poziomie szyn, które umożliwi mieszkańcom sprawną komunikację w mieście.



Wygodniej i sprawniej koleją z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy

We wrześniu na linię aglomeracyjną wrócą pociągi. Pasażerowie skorzystają z nowych peronów i przystanku w Parzniewie. Wszystkie perony i przejścia podziemne zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Po nowych torach będzie mogło jeździć więcej składów. Zmodernizowana infrastruktura zapewni wysoki komfort podróży przez następnych kilkadziesiąt lat.

Koszt całej inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 mln zł.

Projekt „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Autor: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI