Przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów na stacji Warszawa Główna pozwoli na stworzenie lepszej oferty dla podróżnych i zwiększenie możliwości warszawskiego węzła kolejowego. Nowa Warszawa Główna będzie miała dwa nowe 300 m perony położone bliżej Al. Jerozolimskich z zapewnionym wejściem od strony ul. Towarowej oraz nową kładką od Al. Jerozolimskich. Kładka będzie wyposażona w rampy dla rowerów oraz 4 windy, w tym dwie na wejściu od ulicy.
Na każdym peronie zaplanowano 4 wiaty, system informacji pasażerskiej i ławki. Dla wygody podróżnych, przed stacją zamontowane zostaną stojaki dla rowerów oraz wyznaczone zostaną miejsca parkingowe. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Przedsięwzięcie jest ważne w związku z przygotowywaną przebudową linii średnicowej. Wówczas stacja wpisze się w obsługę pociągów regionalnych i aglomeracyjnych.
Projekt realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest w III kwartale 2019 roku. Wartość prac to prawie 81 mln zł. Wykonuje je firma Trakcja PRKiI S.A.
Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.