REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Ruszyły prace przygotowawcze na S7 Warszawa – Grójec

Wczoraj ruszyły prace przygotowawcze na budowie S7 Warszawa – Grójec. Ruszyła wycinka drzew na DK7, na jezdni w kierunku Warszawy pomiędzy Grójcem a Tarczynem. Następnie będą kontynuowane na jezdni w przeciwnym kierunku.

 
Rozbiórka budynku, fot. GDDKiA O/Warszawa
Rozbiórka budynku, fot. GDDKiA O/Warszawa
 
Prace przygotowawcze na S7, fot. GDDKiA O/Warszawa
Prace przygotowawcze na S7, fot. GDDKiA O/Warszawa
Zakończenie prac przewidziano na koniec lutego br. Podczas prowadzenia robót wprowadzona jest tymczasowa organizacja ruchu polegająca na zwężeniu jezdni do jednego pasa ruchu oraz ograniczeniu prędkości do 60 km/h. Rozpoczęto również rozbiórki na tym odcinku. Pierwszy budynek rozebrany został w miejscowości Pamiątka.

O inwestycji:
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:
– w.Warszawa-Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km,
– Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km,
– Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.

Zadaniem Wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola będą dwie jezdnie po 3 pasy ruchu (plus pas dzielący 5 m, natomiast od węzła Lesznowola do początku obwodnicy Grójca dwie jezdnie po 2 pasy ruchu (plus pas dzielący 12 m jako rezerwa pod trzeci pas).

Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:
– węzeł Zamienie,
– węzeł Lesznowola,
– węzeł Antoninów,
– węzeł Złotokłos,
– węzeł Tarczyn Północ,
– węzeł Tarczyn Południe.

Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zgodnie z umowami, termin zakończenia prac przewidziany został w marcu 2021 r.

Wartość inwestycji (dokumentacja, wykup gruntów, realizacja) to ok. 1,5 mld zł.

Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.


Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Warszawa

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA