![Rozbiórka budynku, fot. GDDKiA O/Warszawa](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Luty/20.02/_resampled/ResizedImage300225-S7_rozbiorka.png)
![Prace przygotowawcze na S7, fot. GDDKiA O/Warszawa](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Luty/20.02/_resampled/ResizedImage300225-S7_prace.png)
O inwestycji:
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:
– w.Warszawa-Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km,
– Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km,
– Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.
Zadaniem Wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola będą dwie jezdnie po 3 pasy ruchu (plus pas dzielący 5 m, natomiast od węzła Lesznowola do początku obwodnicy Grójca dwie jezdnie po 2 pasy ruchu (plus pas dzielący 12 m jako rezerwa pod trzeci pas).
Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:
– węzeł Zamienie,
– węzeł Lesznowola,
– węzeł Antoninów,
– węzeł Złotokłos,
– węzeł Tarczyn Północ,
– węzeł Tarczyn Południe.
Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zgodnie z umowami, termin zakończenia prac przewidziany został w marcu 2021 r.
Wartość inwestycji (dokumentacja, wykup gruntów, realizacja) to ok. 1,5 mld zł.
Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Warszawa