Most będzie mieć 600 m długości łącznie z drogami dojazdowymi (sam obiekt mostowy 250 m). Główne przęsło nad nurtem rzeki Narew jest zaprojektowane w systemie podwieszonym, bez podpory w korycie Narwi. Rozpiętość przęsła nurtowego wynosi 104 m i jest ono zaprojektowanie jako konstrukcja stalowa zespolona podwieszona do pylonów. Natomiast szerokość jezdni będzie wynosiła 6 m.
– Na pierwszym z brzegów gotowe są już wszystkie podpory – mówi Tomasz Ostalczyk, Starszy Menadżer Projektu. – W tym momencie trwają roboty montażowe konstrukcji stalowej między podporami nurtowymi. Z kolei na drugim brzegu trwa budowa podpór. Po montażu konstrukcji stalowej, który nastąpi w najbliższych dniach, będzie wykonany pomost roboczy umożliwiający komunikację pracowników budowy pomiędzy dwoma brzegami rzeki. W chwili obecnej przemieszczanie się z jednego brzegu rzeki na drugi odbywa się drogą wodną przy pomocy łodzi.
Nowa przeprawa mostowa połączy Nowe Łachy w powiecie makowskim i Nowy Lubiel w powiecie wyszkowskim i znacznie ułatwi codziennie życie i pracę mieszkańcom.