Roboty na odcinku Szydłów – Łambinowice obejmowały kompleksową wymianę toru na długości 14 km. Na całej długości wybudowany został nowy tor bezstykowy. Skanska wykonała także stabilizację podtorza z wybudowaniem warstwy ochronnej o długości 1000 m i wymianę pięciu rozjazdów. Roboty objęły rewitalizację dwóch peronów na stacji Szydłów oraz wybudowanie czterech nowych peronów: Sowin, Tułowice, Goszczowice i Łambinowice. Wyremontowanych zostało 10 przepustów, powstało siedem nowych, a także dwa mosty stalowe. Wykonane zostały również roboty okołotorowe polegające na wyprofilowaniu skarp i rowów.
Po świątecznej przerwie, w styczniu 2019 r. Skanska rozpocznie roboty przygotowawcze, a w marcu przystąpi do przebudowy torów na odcinku od Łambinowic do Nysy.
Kontrakt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 287 Nysa – Opole” zawiera opracowanie projektu i wykonanie robót budowlanych – wymianę nawierzchni kolejowej i roboty towarzyszące. Zadanie realizowane jest w formule „projektuj i buduj”. Jego wartość to 122,5 mln zł netto. Po zakończeniu prac w 2020 r. pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a podróż pomiędzy Opolem i Nysą skróci się o około 40 minut.
Tekst i zdjęcie: Skanska S.A.