Głównym przedmiotem rozmów były propozycje zmian Komisji Europejskiej do umowy między Unią Europejską a Ukrainą w sprawie transportu drogowego towarów, o wprowadzenie których zabiegała strona polska. W rozmowach z dyrektor DG MOVE wziął udział minister infrastruktury Dariusz Klimczak oraz wiceministrowie: Arkadiusz Marchewka i Piotr Malepszak.
W trakcie rozmów minister Dariusz Klimczak zaznaczył, że dzięki ścisłej współpracy zarówno z polskimi przewoźnikami, stroną ukraińską, jak i z Komisją Europejską udało się doprowadzić do zawieszenia protestu polskich transportowców, a także do jego niewznowienia 1 marca. Szef resortu infrastruktury podziękował jednocześnie dyrektor Magdzie Kopczyńskiej za uwzględnienie w projekcie nowej umowy wielu istotnych zmian, których inicjatorem była strona polska. Podczas spotkania przedstawiciele ministerstwa infrastruktury przedstawili także kilka dalej idących modyfikacji do wspomnianej umowy, które pozwoliłyby na lepsze zabezpieczenie interesów przewoźników z UE oraz przywrócenie równowagi na rynku transportu towarów, przyczyniając się do dalszego wsparcia Ukrainy. Dyrektor Magda Kopczyńska zapewniła o pełnym zrozumieniu Komisji Europejskiej dla polskich propozycji zmian w umowie.
– Kwestia rewizji umowy między Unią Europejską a Ukrainą w sprawie transportu drogowego towarów, przy zachowaniu niezmiennego wsparcia dla Ukrainy, stanowi wyzwanie dla polskiego, a tym samym europejskiego rynku przewozów drogowych. Rozmawiamy ze wszystkimi partnerami o tej kwestii, zdając sobie sprawę, że funkcjonowanie umowy ma inny wpływ na portugalskich, a inny na polskich przewoźników. Ja reprezentuję tych ostatnich i będę zabiegał, by ich interesy były brane pod uwagę – powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Inne poruszone w rozmowie tematy dotyczyły infrastruktury drogowej, kolejowej oraz gospodarki morskiej, m.in. budowy i finansowania strategicznej infrastruktury transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, zarówno w obecnej, jak i przyszłej perspektywie finansowej UE. Poruszono także kwestie związane ze zbliżającą się polską Prezydencją w Radzie Unii Europejskiej i jej priorytetami z punktu widzenia europejskiej polityki transportowej.