Podczas spotkania w Brukseli rozmawiano o finansowaniu transportu i infrastruktury transportowej w nadchodzącej po 2027 r. perspektywie finansowej UE.
– Wzmacnianie odporności sektora transportu stanowi niezbędną inwestycję we wspólne bezpieczeństwo Unii Europejskiej. Konflikt w Ukrainie oraz obecny stan realizacji infrastruktury drogowej na wschodniej flance UE oraz NATO wskazuje wciąż na konieczność finansowania kluczowej infrastruktury transportowej w tych krajach, zarówno w obecnej, jak i następnych perspektywach finansowych UE – zaznaczył minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Rozmawiano także o planach polskiej prezydencji w Radzie UE, która rozpocznie się na początku 2025 r., w momencie, gdy pracę rozpoczyna nowa KE, co otwiera szerokie pole do budowania współpracy i wpływania na decyzje w różnych dziedzinach życia w Europie oraz planach inwestycyjnych w polską infrastrukturę leżącą na transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, w kontekście wydatków UE uwzględnionych w przyszłej perspektywie finansowej.